تجزیه طلب و سلطنت طلب اگر به قدرت برسند بهتر از این نظام نیستند

برخی فکر می‌کنند که اگر تجزیه طلب و سلطنت طلب در این کشور به قدرت برسند بهتر از این نظام مردمی کار می‌کنند. این‌ها درصدد این نیستند که به نظام آسیب بزنند، بلکه می‌خواهند ایران را تکه پاره کنند.

تجزیه طلب و سلطنت طلب اگر به قدرت برسند بهتر از این نظام نیستند

به گزارش مستقل آنلاین جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت کلی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی فکر می‌کنند که اگر خدای ناکرده معاند، تجزیه طلب و سلطنت طلب در این کشور به قدرت برسند بهتر از این نظام مردمی کار می‌کنند، سخت در اشتباه هستند. این‌ها درصدد این نیستند که به نظام آسیب بزنند، بلکه می‌خواهند ایران را تکه پاره کنند.

بیش از 2 هفته از فوت مهسا امینی و سلسله اعتراضات در بسیاری از شهرهای ایران می‌گذرد. در این حین بسیاری از کارشناسان بر این باورند امروز جای گروهها و شخصیت های مرجع اجتماعی حس می‌شود.

در این خصوص جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت کلی و سیاست خارجی گفت: مشکلات امروز ما نه به دست اصلاح طلبان و نه به دست اصولگرایان حل نمی‌شود. برای درمان دردها باید عزم ملی داشت و برای این عزم ملی باید از ظرفیت هر فرد، جناح و طیفی استفاده کرد و هر کسی که از پس کاری بر بیاید کمک کند.

وی افزود: اینکه بگوییم اگر اصلاح طلبان امروز بودند مشکل نداشتیم اشتباه است، ریشه مشکلات مردمی که امروز معترض هستند به یک سال اخیر برنمی‌گردد، بلکه در طول این ۴۰ سال ایجاد شده است. این نظام متعلق به همه‌ی ماست و اگر نظام آسیب ببیند، نه اصلاح طلب و نه اصولگرا باقی نمی‌ماند. 

باید از فاز جناحی بیرون بیاییم، پای صحبت مردم نشسته و درد دل‌های آنان را بشنویم و در مقابل، سخن و مطالبات و مشکلات نظام را نیز بشنویم تا به جمع‌بندی رسیده و مشکلات را حل کنیم، اما اینکه ما در اتفاقات اخیر بر اساس جناح‌بندی پیش برویم دردی از کشور حل نمی‌کند و می‌توان گفت که مردم از هر دو جناح خسته هستند.

 

امروز با جنگ تمام عیار رسانه‌ای طرف هستیم

جهان آبادی یادآور شد: دردهای امروز ما در کشور ناشی از مدیریت ضعیف است و بخشی هم ناشی از فشار علیه ایران بوده است؛ از جمله کمبود منابع ارزی و درآمد و مشکلات سیاسی و امنیتی. و در نهایت این آش شله قلم کاری است که می‌بینید، اما در حال حاضر بهترین کار این است که نظام جمهوری اسلامی را به عنوان تنها نظام مردمی در خاورمیانه تنها نگذاریم.

وی ادامه داد: بسیاری از سیاست‌ها ایراد دارد، اما نظام متعلق به مردم است و اگر تحلیل این باشد که این نظام غیر مردمی است و ژست دفاع از مردم گرفته شود، تحلیلی از اساس اشتباه است. اگر آسیبی وجود دارد باید درمان کنیم و از سویی اگر در جایی کار مثبتی انجام شده باید برای انتشار آن در عرصه رسانه‌ای کمک کنیم؛ ما امروز با چالش روبرو نیستیم بلکه با جنگ تمام عیار رسانه‌ای طرف هستیم.

 

 اصولگراها هر چه اتفاق می‌افتد را به اصلاح طلبان نسبت ندهند

وی تصریح کرد: بسیاری از حوادثی که در کشور اتفاق می‌افتد و حتی خدماتی که نظام انجام می‌دهد، لابلای چالش رسانه‌ای گم می‌شود. توقع این است که اصلاح طلبان از این شرایط برای تسویه حساب جناحی استفاده نکنند و این توقع نیز وجود دارد که اصولگراها هر چه اتفاق می‌افتد را به اصلاح طلبان نسبت ندهند. این نظام با تمام درد و ضعف‌ها به همه‌ی ما تعلق دارد و همه وظیفه داریم از نظام دفاع کنیم چون نظام مردمی است.

 

اگر جنگ‌های برره بالا و پایین، اصلاح طلب و اصولگرا را ادامه دهیم همین می‌شود که می‌بینید

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برخی فکر می‌کنند که اگر خدای ناکرده معاند، تجزیه طلب و سلطنت طلب در این کشور به قدرت برسند بهتر از این نظام مردمی کار می‌کنند، سخت در اشتباه هستند. این‌ها درصدد این نیستند که به نظام آسیب بزنند، بلکه می‌خواهند ایران را تکه پاره کنند.

وی با بیان اینکه پشت این جریانات بسیاری از کشورهای منطقه دخیل هستند، یادآور شد: آن‌ها ایران واحد را نمی‌خواهند. اگر ما این مسائل را برای مردم بیان کنیم و مطالبات آنان را بشنویم می‌توانیم بخشی از این مشکل را حل کنیم و از طرفی اگر جنگ‌های برره بالا و پایین یا اصلاح طلب و اصولگرا را ادامه دهیم، اوضاع همین می‌شود که می‌بینید./جماران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها