با کشتار و فحاشی هیچ مشکلی حل نخواهد شد

تا کجا با این روشها می توان بر کرسی قدرت باقی ماند؟ باکشتار و توهین و سرکوب و فحاشی هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

با کشتار و فحاشی هیچ مشکلی حل نخواهد شد

با کشتار و فحاشی هیچ مشکلی حل نخواهد شد

محمد تقی فاضل میبدی

آقای نبویان که ظاهرا به عنوان نماینده برکرسی مجلس تکیه کرده است، در نطقی معترضان رابا تعابیر: نجاست و کف روی آب و عیاش و هوسران” یادکرده است. نمیدانیم امثال این آقاکجا درس خوانده و ادب را از که آموخته؟ که در کسوت روحانیت چنین سخیف سخن می گوید.

البته این تعابیر موهن را برخی روحانیون مسئول و مسئولین غیر روحانی نیز به کار برده اند. ای کاش این حضرات کمی تامل کرده و دردها و عقده های فروخفته مردم را درک می کردند. و اعتراضات مردم را با این الفاظ رکیک پاسخ نمی گفتند.

تا کجا با این روشها می توان بر کرسی قدرت باقی ماند؟ باکشتار و توهین و سرکوب و فحاشی هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

چرا یک عذر خواهی از دهان مسئولین شنیده نمی شود. گشت ارشاد تا کنون چه نتایجی به بار آورده است؟ اسلام کی و کجا اجازه داده دختران مردم را با ترس و و حشت و ضرب و شتم داخل ون بیندازند؟

سخنان ناهنجار امثال نبویان جز این که خشم معترضان را بیشتر کند، چه سودی داشته است؟

چرا باید در غالب شهرها شعارهای تند و احیانا نفی نظام داده شود؟ چه کسی و یا کسانی مقصرند؟ اگر منشا این اعتراضات آمریکا و انگلیس هستند، چگونه قابل تحمل است که آمریکا و انگلیس بتوانند مردم را چند روز پی در پی به خیابان بکشانند؟

اگر این حکومتها در کشور ما تا این حد نفوذ کرده اند، نهادهای امنیتی کجا هستند؟

بیاییم عینک کبود را از چشم و ذهن خود برداریم، واقعیت‌ها را آنگونه که هست ببینیم و اعتراف کنیم با این شیوه ای که در پیش گرفتیم، کار ملک و‌ ملت سامان نمی گیرد.

به عنوان یک شهروند دلسوز و ناصح مشفق تقاضا می کنم به جمله ای که حضرت علی (ع) در پاسخ خلیفه سوم فرمود گوش فرا دهیم.

خلیفه وقت از علی (ع) خواست تا مردم مهلت دهند که حقوقشان را باز گرداند، امام فرمود: ما کان بالمدینة فلااجل فیه وما غاب فاجله وصول امرک الیه، آن حقوقی که از مردم مدینه از دست رفته، هم اکنون حقوقشان را ادا کن، و آنچه مربوط به خارج از مدینه است، هم اکنون دستورش را صادر کن.

مهلت نمی خواهد. (خطبه ۱۶۴)

چه زیبا گفت سعدی:

حکومت به دست کسانی خطاست

که از دستشان دستها بر خداست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها