خضریان: چرا به میترا استاد گفتید پرستو اما مهسا امینی برایتان مهم شده؟

یک فعال اصولگرا می‌گوید چرا وقتی میترا استاد به قتل رسید به زنان اهمیت ندادند و اسمش را گذاشتند پرستو؟ اما با فوت مهسا امینی به زنان اهمیت می‌دهند؟

خضریان: چرا به میترا استاد گفتید پرستو اما مهسا امینی برایتان مهم شده؟

خضریان، نماینده مجلس: اسم «زن» به یک اسم رمز برای رادیکالیسم تبدیل شده است

به گزارش مستقل آنلاین علی خضریان نماینده تهران در مجلس در برنامه جهان آرا با موضوع گشت ارشاد و حجاب گفت: حاکمیت قانون چیزی است که همه باید روی آن به اجماع برسیم و قانون، فصل الخطاب باشد.

به نظرم حتی کسانی که ابتدای کار معترض بودند، معتقد بودند در قضیه اخیر، یک امر خلاف قانون رخ داده است ولی آنچه در میدان عمل رخ داده با آنچه اول در فضای مجازی شاهدش بودیم متفاوت است.

از آن زمانی که دوستان آقای طباطبایی پونز روی پیشانی مردم می‌چسباندند گذشته‌ایم و خیلی تغییر کرده‌ایم!

زمانی دولت همین دوستان می‌خواستند آنقدر اختیارشان را زیاد کنند که هیچ نظارتی روی آنها نباشد ولی امروز پلیس هم از نظارت مصون نیست.

حتی رژیم صهیونیستی هم به آمبولانس حامل فلسطینی‌ها حمله نمی‌کند ولی در قضایای این روزها شاهد حمله به آمبولانس بودیم.

چرا کسانی که موضوع را جنسیتی می‌کنند، در مورد بانویی که چادر از سرش برداشتند یا در مورد قتلی که شهردار اسبق تهران انجام داده بود به زنان اهمیت ندادند و اسمش را گذاشتند پرستو؟ به نظرم اسم «زن» به یک اسم رمز برای رادیکالیسم تبدیل شده است.

گشت ارشاد در دولت اصطلاحات شکل گرفته و عجیب است که امروز آقای طباطبائی از آن اعلام برائت می‌کند. اصلاح روندها در این دولت (سیزدهم) آغاز شده در حالیکه در زمان دولت روحانی به این مسئله ورود نکردند.

نمی‌توانیم پلیس را تضعیف و به خاطر یک اشتباه، گشت ارشاد را منحل کنیم.

در هر حوزه‌ای قانون داریم و اجرای آن ابزاری لازم دارد.

پرونده عفاف و حجاب بیش از یک سال است در کمیسیون اصل 90 باز شده و ترک فعل دستگاه‌های مختلف در حال بررسی است.

نمی‌توانیم یک مسئله که چندین سال است در کشور وجود دارد را بدون اینکه جایگزینی برای آن داشته باشیم کنار بزنیم؛ تضعیف پلیس هم در شرایطی که منافع ملی در بلندمدت بر مدار امنیت قرار گرفته، درست نیست.

دمیدن در تنور رادیکالیسم در این اوضاع اشتباه است./ جماران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها