صداوسیما در مورد فوت مهسا امینی اطلاعات غلط ندهد

رسانه های حکومتی و صداوسیما در چنین مواردی که احساسات مردم جریحه دار و خانواده عزیزی داغدار است صادقانه حقایق پیرامون موضوع را تبیین و از ارائه اطلاعات نادرست که تشدید کننده رنجهای مردم و عدم اعتماد آنهاست پرهیز نمایند.

صداوسیما در مورد فوت مهسا امینی اطلاعات غلط ندهد

به گزارش مستقل آنلاین بیانیه مجمع نمایندگان ادوار در مورد فوت مهسا امینی بدین شرح است. 

 

به نام ایزد یکتا  

    بار دیگر در نتیجه رفتار ناسنجیده بعضی از ماموران حکومت و این بار تحت عنوان ارشاد و توجیه، خانم مهسا امینی دختری۲۲ ساله که به اتفاق خانواده میهمان تهران بوده توسط گشت ارشاد در حضور برادرش بازداشت و در جریان انتقال و انجام تشریفات آموزش و توجیه(امری که قانون بعهده پلیس نگذاشته)دچار  عارضه و با عدم وجود علائم حیاتی  به بیمارستان منتقل و به شکل باور نکردنی در فاصله اندکی و علی رغم تلاش کادر درمان بیمارستان کسری جان خود را از دست می دهد!

به فرض درستی ادعای پلیس که خانم مهسا امینی دچار سکته مغزی و یا قلبی شده باشد،این خود دو پیام در بر دارد:

الف-نحوه برخورد گشت ارشاد از لحظه مواجهه با افراد تا مقصد چنان  وحشت آور است که می تواند موجب سکته شود 

ب-ایجاد چنین وحشتی در خانم مهسا امینی دلیل نا آشنائی وی با اینگونه فضاها و رفتارها و نشانه سادگی و سلامت اخلاقی و ذهنی او است.

  آیا این اینگونه رفتارها از بیرون آوردن خلخال از پای یک زن یهودی توسط سربازان معاویه کم اهمیت تر است که مولای متقیان حضرت علی (ع) در باره آن فرمود: اگر مرد مسلمانی از غصه بمیرد نباید ملامت شود؟! (نهج البلاغه، خطبه 27).

 و آیا عدم عکس العمل مناسب مسئولین امر در اینگونه موارد هیچ همخوانی با رفتار امام علی(ع) و ارزش های تعریف شده در نظام جمهوری اسلامی دارد؟

آیا این فاجعه و رویدادهای مشابه آن کافی نیست  که برای مصالح اسلام و نظام و رعایت انتظارات به حق مردم و حال بدی که در تنگناهای معیشتی و فسادهای ویرانگر دارند از این شیوه و رفتارهای خلاف قانون ،منطق و شرع دست برداشته و بیش از این زمینه مشوه شدن چهره اسلام ،نظام و فرهنگ اصیل ایرانی را فراهم نیاورد و برعکس با آمران و عاملین این جنایات برخورد در خور صورت گیرد.

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار خانم مهسا(ژینا)امینی مراتب زیر را اعلام میدارد:

۱- از حضرات روحانیون و مراجع محترم انتظار می رود با عنایت به مسئولیت و رسالت تاریخی و با توجه به جایگاه و نفوذ کلام خود،در قبال این امور مهم و تاثیر گذار که به حیثیت و آبروی دین و مذهب و تأمین حقوق اقشار عظیمی از مردم لطمات جدی وارد می کند عکس العمل در خور را داشته باشند.

۲-از دولت و سایر مجریان

میخواهد در شرایطی که اجرای بسیاری از  اصول قانون اساسی در زمینه تامین حقوق اساسی ملت از جمله آزادی و معیشت و اشتغال و مسکن اقشار وسیعی معطل مانده با رعایت اولویتها عملکرد نا موفق گشت ارشاد و حجاب اجباری و تحمیل سبک خاص زندگی را مورد بازنگری قرار داده و با اصلاح قوانین ناکارآمد در جهت ترمیم شکاف بین مردم و حکومت با تامین حداقلهای زندگی شرافتمندانه و آزادیهای مصرح در قانون اساسی گام بردارند.

۳-بر نمایندگان مجلس شورای است که ضمن نظارت همه جانبه بر کلیه دستگاهها و نهادهای اجرائی،دفاع از حقوق  مردم و موکلین خود و پیشگیری از تضییع حقوق آنها وجهه همت خود قرار دهند و همچنین در جهت اصلاح قوانین و مقررات ناکارآمد،عدم منطبق با نیاز روز و خواست اکثریت مردم اقدام اساسی نمایند.

۴-از دستگاه قضائی میخواهیم که با حفظ استقلال و در جهت رویکرد جدید وعده داده شده،در مواردی همچون فوت بانو امینی با قوت ابعاد این فاجعه را روشن و ضمن تنویر افکار عمومی با هرگونه تخلف یا سهل انگاری قاطعانه برخورد کند.

۵-از عموم رسانه ها بویژه رسانه های حکومتی و بالاخص صدا و سیما (که شوربختانه ازرسالت و ماموریت خود بعنوان رسانه ملی فاصله بسیار گرفته) انتظار میرود در همه جنبه ها بخصوص در چنین مواردی که احساسات مردم جریحه دار و خانواده عزیزی داغدار است صادقانه حقایق پیرامون موضوع را تبیین و از ارائه اطلاعات نادرست که تشدید کننده رنجهای مردم وعدم اعتماد آنهاست پرهیز نمایند.

والسلام

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی

شهریور۱۴۰۱

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها