احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در گفتگو با مستقل:

اکثریت مجلس به دلیل صمیمیت با آقای رئیسی، به استیضاح وزرای او رای نمی‌دهند

علیرضابیگی می‌گوید: اینکه تصور کنیم به واسطه استیضاح، وزرای آقای رئیسی از مدار خارج خواهند شد؛ سخت در اشتباهیم چون به دلیل رابطه‌ای که نمایندگان مجلس با آقای رئیسی دارند، قطعا به استیضاح وزرای او رای نمی‌دهند! اکثریت مجلس به دلیل صمیمیت با آقای رئیسی به استیضاح وزرای او رای نمی‌دهند

اکثریت مجلس به دلیل صمیمیت با آقای رئیسی، به استیضاح وزرای او رای نمی‌دهند

نازیلا معروفیان

به گزارش سرویس سیاسی مستقل؛ در روزهایی که مذاکرات احیای توافق برجام در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، ناکارآمدی دولت به خصوص در حوزه اقتصادی نه تنها صدای اعتراض مردم را بلند کرده است بلکه ناخرسندی پایگاه اجتماعی او و دیگر اصولگرایان را نیز در پی داشته است، تا جایی که برخی از نیروهای انقلابی به دنبال تغییر در کابینه دولت رئیسی هستند و وزرای فعلی دولت انقلابی را شایسته وزارت نمی‌دانند. با این حال حامیان دولت رئیسی مشکلات را به گردن دولت قبل می‌اندازند بی آن که پاسخ دهند چرا وعده‌های انتخاباتی ابراهیم رئیسی آنچنان که باید عملی نشده است؟

 

 به همین بهانه گفتگوی با علیرضا بیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی داشتیم تا عملکرد دولت سیزدهم را بررسی کنیم:

 

آیا وقت آن نرسیده که دولت رئیسی وزرای کابینه را در راستای کارآمدی تغییر دهد، یا مجلس قصد استیضاح وزرای این دولت را جهت عملکرد بهتر ندارد؟

 

آقای رئیسی در کابینه خودش، نیازمند تغییراتی است اما این تغییرات بایستی از چارچوب‌های خاصی که تعیین شده عبور کند. اینکه تصور کنیم به واسطه استیضاح، وزرای آقای رئیسی از مدار خارج خواهند شد؛ سخت در اشتباهیم چون به دلیل رابطه‌ای که نمایندگان مجلس با آقای رئیسی دارند، قطعا به استیضاح وزرای او رای نمی‌دهند! اکثریت مجلس به دلیل صمیمیت با آقای رئیسی به استیضاح وزرای او رای نمی‌دهند. ۲۸۱ تن از نمایندگان همین مجلس به مناسبت هفته دولت از خدمات آقای رئیسی تجلیل کردند و به همین واسطه دلبستگی خودشان را به این دولت نشان دادند و این بدین معناست که مجلس وزرای رئیسی را استیضاح نخواهد کرد. با شرایط حال حاضر و تفکیک وزارتخانه‌ها، خبر خوشی از وضعیت کابینه آقای رئیسی نمی‌شنویم؛ چون وزرای کابینه دولت، نزدیک‌ترین افراد به آقای رییسی هستند و متاسفانه در یک وضعیت بی‌ثباتی قرار گرفته‌اند.

 

 کشمکش دولت مجلس بر سر بازگشت یا عدم بازگشت به قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ هم این روزها در صدر مباحث مهم است؛ سوالی که پیش می‌آید این است که مگر می‌شود ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد و قیمت‌ها همانند قبل باقی بماند؟

 

اگر مجلس این شرط را برای حذف ارز ترجیحی برای دولت تعیین کرده، کاربردش صرفا برای همان مقطع بوده تا دولت بتواند این مصوبه را از مجلس بگیرد، همین. 

شناخت غیرواقعی دولت از حذف ارز ترجیحی و تصور اینکه این افزایش قیمت صرفا برای چهار قلم کالا است، حکایت از شناخت نادرست از بازار و عدم آشنایی با مباحث اقتصادی است! دولت مجبور شد که ارز ترجیحی را حذف کند.

اگر دولت از منابع مالی لازم برخوردار بود هیچوقت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نمی‌کرد! در نهایت برای ما مشخص شد برنامه‌های دولت اصلا جامع و کافی نیست! بازگشت به قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰، به دلیل فقدان مالی دولت به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

 

 پس آن هفت هزار صفحه‌ برنامه‌ای که دولت از آن صحبت می‌کرد چه بود؟ آقای رئیسی سفرهای استانی را دستاورد حساب می‌کند در صورتیکه مشکلات مردم خیلی روشن و قابل رویت است! مردم مشکل نان دارند!

 

سفرهای استانی آقای رئیسی اگر هیچ دستاوردی نداشته باشد دستکم سبب دردآشنا شدن دولت شد که با مواجهه با مشکلات مردم، دولت دردمندانه به فکر حل این مشکلات باشد! حضور دولت در میان مردم سبب خواهد شد که مردم در مواجهه با دولت مردان و بیان مشکلات خودشان به این اعتقاد برسند که حاکمیت به فکرشان است و برای مشکلاتشان چاره‌جویی خواهد شد. 

 

 آقای علیرضا بیگی! بخش بزرگی از مردم مناطق حومه و حاشیه مشکل مسکن و خوراک دارند؛ آیا سفرهای استانی توانسته این مشکلات را حل کند؟ چون با توجه به شرایط نه تنها حل نشده بلکه هر روز شاهد اسفناک‌تر شدن شرایط هستیم!

 

این مشکلات نتیجه عملکرد دولت آقای رئیسی نیست؛ مشکلات حال حاضر به جا مانده از دولت روحانی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها