۲۳ شهریور؛ نشست محرمانه رابرت مالی با کنگره پیرامون احیای برجام

رابرت مالی یک جلسه توجیهی را در تاریخ چهاردهم سپتامبر برابر با بیست‌وسوم شهریور، برای اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، برگزار می‌کند.

۲۳ شهریور؛ نشست محرمانه رابرت مالی با کنگره پیرامون احیای برجام

رابرت مالی به‌زودی طی نشستی محرمانه در کنگره پیرامون احیای برجام توضیح می‌دهد.

 

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به‌زودی نشستی محرمانه را با اعضای کنگره برگزار می‌کند، تا توضیحاتی را در مورد وضعیت مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران، ارائه دهد. در هفته گذشته با این تصور که ایران از چند خواسته کلیدی خود پا پس‌کشیده، به‌نظر می‌رسید که مذاکره‌کنندها برای احیای برجام، توافق‌نامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با جمهوری اسلامی ایران، در حال پیشرفت هستند.

 

به‌گزارش پولیتیکو، بر پایه یادداشتی که توسط این رسانه مشاهده شده، رابرت مالی این جلسه توجیهی را در تاریخ چهاردهم سپتامبر برابر با بیست‌وسوم شهریور، برای اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، برگزار می‌کند.

 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، آخرین بار در پانزدهم ژوئن، بیست‌وپنجم خردادماه امسال همراه با برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید، گزارشی را مورد «گفت‌وگوها پیرامون موضوع هسته‌ای» به کنگره ارائه داده‌‌بود.

 

به‌نوشته پولیتیکو، احتمال دارد تا زمان برگزاری نشستی که در پیش رو است، تغییراتی بسیار در روند مذاکرات با ایران رخ دهد. در هفته گذشته، پس از این‌که شنیده‌شد ایران از چند خواسته کلیدی خود صرف‌نظر کرده، به‌نظر می‌رسید که مذاکره‌کنندگان در حال پیش‌رفت به‌سمت احیای برجام هستند.

 

در همین راستا جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، یک‌شنبه پیش گفت از آن‌جا که ایران تصمیم گرفته در برخی موارد امتیازاتی را بدهد، اکنون ایران و آمریکا حتی نسبت به «چند هفته پیش‌تر» نیز به توافق نزدیک‌تر شده‌اند.

منبع رادیو فرانسه

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها