نشانه نفتی از توافق برجامی؟

طبق گزارش یک رسانه آمریکایی بازارهای نفتی با دقت هر نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت در مذاکرات احیای برجام را دریافت می‌کنند.

نشانه نفتی از توافق برجامی؟

به گزارش مستقل آنلاین؛ بلومبرگ نوشت که با وجود امید مقام‌های اروپایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای، تلاش‌های دیپلماتیک برای حل‌وفصل برخی از اختلافات همچنان ادامه دارد.

پاسخ‌های تهران و واشنگتن به آخرین پیشنهاد اتحادیه اروپا مبنی بر کاهش تحریم‌های اقتصادی ایران، از جمله صادرات نفت این کشور، در برابر محدودسازی برنامه هسته‌ای تهران، به امیدها برای گشایشی سریع در دستیابی به توافق دامن زد.

اتحادیه اروپا از آخرین گفت‌وگوهای صورت گرفته به عنوان آخرین مانع و تلاش‌های پایانی نام برده است؛ اما دیپلمات‌ها همچنان روی تعدادی از نکات مورد اختلاف در حال گفت‌وگو هستند و به این نکته اشاره شده است که این مذاکرات چندین بار متوقف شده و یا اینکه در آستانه شکست خوردن قرار گرفته است. بازارهای نفتی هم به دقت این مذاکرات را زیرنظر دارند تا هرگونه نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت مذاکرات را دریافت کنند، مخصوصاً اینکه داده‌های مرتبط با ردیابی کشتی‌های نفت‌کش نشان می‌دهند که حجم قابل‌توجهی از نفت خام ایران می‌تواند به سرعت به دست خریداران برسد.

بخش قابل توجهی از اینکه نتاج مذاکرات به کدام جهت برود به این نکته بستگی دارد که سران تهران چه نکاتی را بپذیرند و چه نکاتی را رد کنند. گرچه «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهوری ایران، روز دوشنبه اعلام کرد که هرگونه توافقی که بدون حل‌وفصل تحقیقات سنگینی که در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران در حال انجام است صورت بگیرد، توافقی بی‌معنی خواهد بود./ ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها