آخرین خبر از ترور سلمان رشدی:

ضارب سلمان رشدی؛ مردی که عاشق آیت‌الله خامنه‌ای، قاسم سلیمانی و عماد مغنیه است

ضارب سلمان رشدی؛ مردی که عاشق آیت‌الله خامنه‌ای، قاسم سلیمانی و عماد مغنیه است

آنگونه که رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات پلیس اعلام کردند هادی مَطر، ۲۴ سال سن دارد و در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمده، اما اخیراً به ایالت نیوجرسی مهاجرت کرده است.

آخرین آدرس منزل او در بخش «فرویو» در شهرستان «بِرگن» نیوجرسی بوده و مأموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، پس از حادثه برای تحقیقات بیشتر به منزل او یورش بردند.

به گفته پلیس نیویورک، مطر همچنین یک گواهی‌نامه قلابی رانندگی را همراه خود داشته است.

این مرد ۲۵ ساله‌ که روز جمعه در نیویورک به سلمان رشدی، نویسنده مشهور بریتانیایی-هندی حمله کرد از هواداران حزب‌الله لبنان بوده است و دو رهبر پیشین و کنونی جمهوری اسلامی ایران و قاسم سلیمانی را ستایش می‌کرد.

 

رسانه‌های غربی می‌نویسند؛ در یورش ماموران اف‌بی‌ای به محل سکونت هادی مطر که گفته می‌شود تبار لبنانی هم دارد گواهینامه رانندگی صادره در ایالت نیوجرسی آمریکا، یعنی محل سکونتش کشف شد. او در این گواهینامه رانندگی به جای نام واقعی‌اش یعنی هادی مطر، از نام جعلی «حسن مغنیه» استفاده کرده‌است.

شاید نشانه‌ای آشکار از علاقه او به «عماد مغنیه» فرمانده پیشین بخش نظامی حزب‌الله لبنان که در سال ۲۰۰۸ در دمشق ترور شد.

 

عماد مغنیه، مؤسس سازمان جهاد اسلامی لبنان پس از حمله اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ بود. نخستین عملیات مغنیه و اعضای سازمانش در آبان سال ۱۳۶۲ انجام شد. در این عملیات مقر تفنگداران دریایی آمریکا و نیروهای حافظ صلح فرانسه در بیروت منفجر شد و ۳۵۰ نفر کشته شدند.

 

این گمانه ایجاد شده که عامل ترور سلمان رشدی از علاقه‌مندان به مغنیه بوده و به همین دلیل گواهینامه رانندگی‌اش با نام جعلی حسن مغنیه ثبت شده است.

این گواهینامه رانندگی تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۶ معتبر و در ماه می سال جاری میلادی صادر شده است. براساس اطلاعات ثبت‌شده بر روی این گواهینامه، هادی مطر متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۷ است. محل تولد او در این سند ذکر نشده است. یا این حال ان‌بی‌سی گفت که او در کالیفرنیا به دنیا آمده و بعداً به نیوجرسی نقل مکان کرده است.

 

همچنین حساب کاربری منسوب به او در فیس‌بوک، که اکنون مسدود شده است نشان می‌داد که او به صورت گسترده دیدگاهش در طرفداری از آیت‌الله خامنه‌ای و (امام) خمینی، قاسم سلیمانی و چهره‌های حزب‌الله لبنان را تبلیغ می‌کند. تصویر اصلی این حساب کاربری نیز عکسی از رهبر سابق و کنونی ایران بود.

 

پلیس نیویورک می‌گوید در حال کسب اطلاعات بیشتر در مورد هادی مطر است. روزنامه نیویورک پست در مطلبی نوشت که برای تیم تحقیقات روشن شده است که ضارب سلمان رشدی از علاقه‌مندان به حزب‌الله لبنان و رهبران جمهوری اسلامی است و دیدگاه‌های سپاه پاسدان انقلاب اسلامی را تبلیغ می‌کرد.

 

هادی مطر که در ماه سپتامبر ۲۵ ساله می‌شود، اخیراً به نیوجرسی نقل مکان کرده بود. آخرین آدرس او در فیرویو، یکی از بخش‌های شهرستان برگن، درست در آن سوی رودخانه هادسون منهتن بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها