حمله و ورود طرفداران مقتدی صدر به پارلمان عراق

گروهی از هواداران جریان صدر در تظاهراتی با شعار مخالفت با «سهمیه‌بندی سیاسی» وارد منطقه حفاظت‌شده خضراء در مرکز بغداد شدند.

حجم ویدیو: 673.64K | مدت زمان ویدیو: 00:00:07

 معترضان جریان صدر که امروز با شعار «مبارزه با سهمیه بندی سیاسی» تظاهرات راه انداخته بودند پس از ورود به منطقه خضراء وارد مجلس عراق شدند.

 

هواداران صدر از صبح امروز در شبکه‌های اجتماعی فراخوانی برای تظاهرات در منطقه خضراء علیه طبقه سیاسی حاکم و در مخالفت با «سهمیه‌بندی سیاسی» دادند.

 

 

با توجه به اینکه از چند ماه پیش منطقه خضراء با دیواره‌های سیمانی بسته شده، تظاهرات کنندگان بعد از تجمع توانستند از این دیواره‌ها عبور کنند و وارد منطقه خضراء شوند.

 

همزمان مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، با انتشار بیانیه‌ای از تظاهرات کنندگان خواست که حالت مسالمت‌آمیز تظاهرات را حفظ کنند و به اموال عمومی و خصوصی تعرض نکنند.

 

وی خواستار همکاری با نیروهای امنیتی برای حفظ قانون و خروج فوری معترضان از منطقه خضراء شد.

 

مصطفی الکاظمی تأکید کرد که نیروهای امنیتی متعهد به حفاظت از امنیت ساختمان‌های دولتی و هیئت‌های دیپلماتیک خارجی و جلوگیری از هرگونه اغتشاش و ناامنی هستند.

 

از سوی دیگر مقتدی صدر پس از آغاز تظاهرات در توئیتر خود بیانیه‌ای درباره مراسم محرم منتشر و از هرگونه اشاره به تظاهرات خودداری کرد.

 

این در حالی است که شبکه «العالم»، رسانه رسمی عربی زبان ایران، خبر داد که سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، امروز به بغداد سفر کرده است

تصاویر و فیلم‌هایی از حمله هواداران صدر به پارلمان و ورود به صحن

منبع میدل ایست نیوز

حمله به پارلمان عراق

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها