فلاحت‌پیشه خبر داد؛

سفیر پرحاشیه از ایران رفت

رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم خبر داد یک سفیر پرحاشیه از ایران رفت.

سفیر پرحاشیه از ایران رفت

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی خبر از خروج یک سفیر از ایران داد و اعلام کرد سفیر پرحاشیه از ایران خارج شد.

توئیت فلاحت پیشه

فلاحت پیشه نوشت: 

خبر رفتن یک سفیر پرحاشیه از تهران اگر نشانه ای از اهمیت منافع ملی ایرانیان در جنگ قدرت های زمانه باشد،جای خوشحالی دارد.

 

با این وصف می‌توان امیدوار بود سفیر پرحاشیه روسیه از ایران رفته باشد. 

جاگاریان سفیر روسیه در ایران شخصیتی جنجالی و پرحاشیه است که هر از گاهی به نحوی در رسانه‌ها و فضای مجازی با انتشار تصویر یا توئیت و یا گفتگویی موج رسانه‌ای بپا می‌کند که معمولا در نهایت علیه روسیه و به ضرر منافع این کشور منجر می‌شود.

اطلاع رسانی فلاحت‌پیشه ظاهرا خبر می‌دهد که این عنصر نامطلوب  مداخله‌گر در امور داخلی ایران، از کشور خارج شده باشد. 

او در آخرین مصاحبه خود که با روزنامه شرق انجام شد از بدهکاری ایران به روسیه و مخالفت روسیه با همجنسبازی در ایران سخن گفت. 

بخش‌هایی از این مصاحبه را بخوانید: 

 آقای «علی‌اکبر صالحی» که رئیس سابق انرژی اتمی بودند، چند روز پیش گفتند 500 میلیون و خورده‌ای (ایران به روسیه) بدهکار است، ولی مبلغ بیش از اینهاست. با وجود این اتفاق‌ها و طبق قرارداد، ما می‌توانستیم از ایران برویم ولی نرفتیم و ماندیم.

ایران چند صد میلیون یورو بدهکار ماست و پرداخت هم نمی‌کند. چطور می‌شود شما اطلاع نداشته باشید؟

 

ما همیشه در کنار ایران بوده‌ایم و اعلام کرده‌ایم اگر ایران و آمریکا به نوعی به توافق برسند، ما هم حمایتشان می‌کنیم. متأسفانه حرف‌هایی که شنیده می‌شود، ادعاهای پوچ غربی‌هاست که بعضی از ایرانی‌ها هم آن را تکرار می‌کنند. بنابراین من رسما به عنوان یک سفیر تأکید می‌کنم که اصلا به حرف آنها اعتماد نداشته باشید. هر قراردادی که بین ایران و آمریکا صورت بگیرد و به اتحادیه اروپا کمک کند، صددرصد ما هم حمایتش می‌کنیم.

دوم اینکه یادتان باشد وقتی آمریکا غیرقانونی از برجام خارج شد، ما محکومش کردیم و گفتیم این اقدام غیرقانونی است اما دوستان اروپایی شما چه کار کردند؟ فقط اظهار تأسف کردند. دولت‌های غربی فقط هدفشان این است که ارزش‌های پوچ خود مانند همجنس‌بازی و چیزهای خیلی کثیف را به ایران بیاورند ولی ما مخالفت می‌کنیم. در ساختارهای بین‌المللی، ما و ایران چه درخصوص حقوق بشر و چه درخصوص مسائل دیگر از یکدیگر حمایت می‌کنیم؛ چون ما هر دو درحال‌حاضر در یک سنگر هستیم.

در خصوص سفر روس‌ها به ایران هم من گفتم توریست‌های روسی دسته‌جمعی به ایران نمی‌آیند. این یک هشدار برای گردشگران روس خانم بود که بدانند باید حجاب را رعایت کنند؛ چراکه ما برای قوانین داخلی ایران احترام قائلیم. برای مثال مشروب در ایران مثل کشورهای خلیج فارس ممنوع است. بنابراین من گفتم این را قبل از اینکه به ایران سفر کنید مدنظر بگیرید. مگر چیزهای غلطی گفتم؟ مشروب اینجا مجاز است؟ بی‌حجاب‌بودن اینجا مجاز است؟ پس چرا به ما حمله کردند؟ این را رادیوهای بیگانه گفتند که اجباری است، بعد هم روزنامه جمهوری اسلامی و سایر روزنامه‌ها از من انتقاد کردند. ولی من مگر دروغ گفتم؟ چرا حمله کردند؟ می‌خواستند بگویند آقای سفیر شما درست نمی‌گویید، حجاب برای خانم‌ها الزامی نیست و الکل مجاز است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها