شیوع ویروس جدید در ایران

از بیماری گوارشی جدید که با اسهال و استفراغ و ابتلای خانوادگی همراه است چه می‌دانیم؟

شیوع ویروس جدید در ایران

مراجعه بیمارانی که خانوادگی مبتلا به اسهال و استفراغ شده‌اند به مراکز بهداشتی چنان زیاد شده که گمان می‌شود با ظهور یک ویروس جدید یا سویه جدید کرونا مواجهیم. 

این بیماران طی دو هفته همزمان بدن درد و بیحالی دارند و علائم بیماری تا پنج روز الی یک هفته طول می‌کشد. 

 بیماری گوارشی جدید نمی‌تواند مسمومیت باشد زیرا مسمومیت غذایی از راه تنفسی منتقل نمی‌شود و علائم مسمومیت ظرف ۶ تا ۱۲ ساعت بعد از مصرف غذای آلوده رخ می‌دهد و عموماً باعث کوفتگی، کرختی و بدن درد مشابه آنفولانزا نمی‌شود همچنین معمولاً علائم ظرف مدت کوتاهی برطرف می‌شود. 

در دو روز اخیر، مجموعا ۹۷ نفر از دانشجویان دو دانشگاه در تهران دچار مسمومیت گوارشی شده اند، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد که نوعی ویروس جدید علت اصلی مسموم شدن دانشجویان این دو دانشگاه بوده است.

 رکنا در این‌باره نوشت؛ آن طور که مرکز اورژانس تهران گزارش کرده است، در دو روز اخیر، ۵۸ نفر از دانشجویان یک خوابگاه دخترانه متعلق به دانشگاه فرهنگیان و ۳۹ نفر از دانشجویان یک خوابگاه پسرانه متعلق به دانشگاه امام صادق (ع) به علت مسمومیت گوارشی به مراکز درمانی مختلف ارجاع شده اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در هر دو مورد، دانشجویان در حین ارجاع به بیمارستان‌ها دچار علائمی نظیر دل پیچه، اسهال و استفراغ بوده‌اند و بعد از درمان سرپایی، وضعیت جسمی مناسبی پیدا کرده اند. در این میان آن طور که مسئولان دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده اند و در اطلاعیه صادرشده از سوی دانشگاه امام صادق (ع) نیز منتشر شده است، مسمومیت دانشجویان ناشی از یک آلودگی ویروسی است.

در چنین شرایطی، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد که نوعی ویروس جدید علت اصلی مسموم شدن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام صادق (ع) بوده است. او همچنین گفت که این ویروس به شدت در حال گسترش در تهران است و بسیاری از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به آن مبتلا شده اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها