علت داغ شدن بدن چیست؟

طیف وسیعی از بیماری ها و اختلالات می توانند منجر به احساس داغی فرد شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، بسیاری از اختلالات هستند که منجر به احساس داغی در فرد می‌شوند. که عبارتند از:

اضطراب

وقتی یک فرد احساس استرس یا اضطراب دارد، ممکن است علائم فیزیکی مانند احساس داغی و تعریق را تجربه کند. این احساسات در طول پاسخ «جنگ یا گریز» بروز پیدا می کنند که در آن تپش قلب و خون رسانی به عضلات افزایش می یابد. فردی که احساس اضطراب یا استرس دارد، ممکن است متوجه علائم زیر نیز شود:

    افزایش ضربان قلب

    تپش قلب

    عضلات منقبض

    تنقس سریع و پی در پی

پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید وقتی اتفاق می افتد که غده تیروئید فرد بیش از حد فعال شده و هورمون های تیروئید بسیاری را تولید کند. هورمون های تیروئید بر روی نحوه مصرف انرژی بدن تأثیر می گذارند. افراد مبتلا به پرکاری تیروئید، اغلب عدم تحمل گرما را تجربه می کنند و در کنار آن علائم دیگری نیز دارند که عبارتند از:

    لرزش دست

    ضربان قلب تند یا غیرعادی

    اسهال یا حرکات مکرر روده

    مشکل خواب

    خستگی

آنهیدروزیس

عرق کردن، روشی است که بدن را خنک نگه می دارد. آنهیدروزیس ناتوانی تعریق را توصیف می کند. این نشانه می تواند یک محدوده کوچک یا بزرگ از بدن را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است بر اثر یک بیماری زمینه ای، دارو یا بسته شدن یا جراحت غدد تعریق اتفاق بیفتد.

اگر فردی به هیچ عنوان نمی تواند عرق کند یا بخش بزرگی از بدن او عرق نمی کند، ممکن است خطرناک باشد. فرد با این علائم باید به پزشک مراجعه کند.

دیابت

طبق گفته فدراسیون بین المللی دیابت، افراد مبتلا به این بیماری ممکن است بیشتر از دیگران نسبت به گرما حساس باشند. این امر به چندین دلیل اتفاق می افتد که عبارتند از:

    کم آبی بدن: افراد مبتلا به دیابت در هوای گرم سریع تر به کم آبی بدن دچار می شوند. عدم نوشیدن آب و مایعات کافی می تواند سطوح قند خون را بالا ببرد و منجر شود که فرد بیشتر ادرار کند. این امر کم آبی را بیشتر تشدید می کند.

    عوارض دیابت : می تواند عوارضی ایجاد کند که به عروق خونی و اعصاب آسیب می رسانند و همچنین ممکن است غدد تعریق فرد را نیز تحت تأثیر قرار دهند. فرد دارای این علائم کمتر عرق می کند، احساس داغی بدون داشتن تب دارد و خنک شدن برای او مشکل است.

علائم دیابت بر اساس CDC عبارتند از:

    ادرار مداوم، به ویژه در شب ها

    احساس تشنگی و گرسنگی شدید

    تاری دید

    سوزن سوزن شدن دست یا پا

    خستگی

    کاهش وزن ناخواسته

دلایل دیگر احساس داغی بدون داشتن تب

افراد ممکن است بنا به دلایل متفاوتی، احساس داغی بدون داشتن تب را تجربه کنند. این دلایل عبارتند از:

بارداری و چرخه قاعدگی

طبق گزارش خدمات بهداشت ملی بریتانیا، احساس داغی بدون داشتن تب در زنان باردار نسبتاً رایج است. این عارضه به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می افتد که باعث افزایش خونرسانی به سطح پوست می شود. زنان باردار همچنین ممکن است بیش از دیگران تعریق داشته باشند. افزایش دما در مرحله تخمک گذاری و چرخه قاعدگی بسیار رایج است.

یائسگی و قبل از یائسگی

زنان ممکن است در حین، قبل یا بعد از یائسگی، گر گرفتگی را تجربه کنند. طبق گزارش مؤسسه ملی کهنسالی (NIA)، گر گرفتگی به خاطر تغییر سطح استروژن رخ می دهد. گر گرفتگی ممکن است بین ۳۰ ثانیه تا ۱۰ دقیقه طول بکشد. دیگر علائم گر گرفتگی عبارتند از:

    پوست برافروخته صورت و گردن

    تعریق شدید

    تعریق شبانه که ممکن است خواب را مختل کند

    احساس سرما یا لرز بعد از آن

آیا این خبر مفید بود؟

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها