چرا بی دلیل استرس داریم؟

گاهی اوقات استرس ها و دلشوره ها دلیل خاصی ندارند اما عامل این استرس ها چیزهای کوچکی هستند که شاید باورتان نشود این موارد استرس زا باشند.

چرا بی دلیل استرس داریم؟

چیزها و اتفاقات کوچک در زندگی می توانند باعث ایجاد تغییرات در احساسات و خلق و خوی ما شوند. گاهی اوقات برخی از این اتفاقات باعث می شوند که روحیه مان را از دست بدهیم و سطح استرس در ما افزایش پیدا خواهد کرد. از طرفی همه این چیزهای کوچک هستند که زندگی ما را تشکیل می‌ دهند اما دنیای امروزی استرس های مخصوص به خودش را دارد که در این قسمت قصد داریم تعدادی از آن ها را به شما معرفی کنیم.

ناتوانی در خندیدن به چیزهای کوچک

خندیدن آخرین چیزی است که هنگام مواجه با مشکلات؛ به ذهن افراد می‌ رسد. اگر شما نتوانید وقتی که مشکلی دارید و شرایط برای تان سخت می‌ شود بخندید؛ بدانید که باید هر روزتان را با استرس سپری کنید.

بودن در شرایط استرس زایِ افراد دیگر

وقتی که شما زمانی را با افرادی سپری می کنید، یعنی از آن ها تاثیر می گیرید. اگر آن ها در شرایط استرس زا باشند، این استرس به شما هم منتقل خواهد شد و این می‌ تواند یکی از عوامل مهم استرس زا در زندگی مدرن باشد.

فکر کردن به موقعیت های استرس زای گذشته

اجازه ندهید چیز هایی که قبلاً اتفاق افتاده اند؛ مجددا حال شما را بد کرده و در شرایط استرسی قرار بگیرید. شما قبلاً یک بار آن را تجربه کرده اید؛ بنابراین نباید دوباره در زندگی شما تاثیرگذار باشد. وقتی اتفاقی را که در گذشته رخ داده دوباره مرور می کنید، مغز تان آن را به عنوان یک عامل استرس زا یا تهدید کنونی درک می کند.

درد حاصل از گرسنگی

اگر گرسنگی خیلی زیاد باشد که از شدتِ آن بدن تان درد بگیرد، این موضوع باعث تحریک استرس می‌ شود؛ بنابراین خیلی باید به تغذیه تان دقت کنید.

فکر کردن به بدترین اتفاقات

اگر همیشه به بدترین اتفاقات در زندگی فکر می کنید، بدانید که سطح استرس تان افزایش پیدا می‌ کند و البته این یک اتفاق طبیعی در زندگی مدرن امروزی است.

بحث های جنجالی و پرتنش

شما همیشه در جنبه های گوناگونی با دیگران تفاوت عقیده خواهید داشت و به خاطر همین باید این بحث ها را کنار بگذارید و به خودتان استرس راه ندهید، درغیر این صورت تنش عصبی به شما وارد خواهد شد.

شبکه های اجتماعی

بالا و پایین کردن رسانه اجتماعی باعث می‌ شود تا سطح استرس در بدن تان تحریک شود، زیرا مدام زندگی خود را با بقیه مقایسه می کنید و همین باعث ایجاد حس بد در شما خواهد شد.

استرس در مورد اوضاع مالی

این روز ها مردم بیش از هر زمان دیگری با مسئله گرانی و مشکلات اقتصادی مواجه هستند و استرس حاصل از پول‌ هایی که تابحال خرج کرده‌اند خیلی از آن ها را از پای درآورده است.

به تأخیر انداختن کارهای کوچک

اغلب زمانی که غرق در کار های روزمره و سرگرمی های زودگذر می شویم؛ ممکن است خیلی از کار های کوچک را به تاخیر بیندازیم که همین باعث ایجاد استرس زیادی در ما خواهد شد./ نمناک

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها