میتسوبیشی واکسن گیاهی کرونا را ساخت!

شرکت میتسوبیشی اعلام کرد با استفاده از یک گیاه موفق شد واکسن کرونا را تولید کند.

میتسوبیشی واکسن گیاهی کرونا را ساخت!

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه آساهی چاپ توکیو نوشت:

غول دارویی ژاپن یعنی شرکت Mitsubishi Tanabe Pharma Corp اعلام کرد که واکسن کووید-19 مشتق شده از نوعی گیاه تنباکو و توسعه یافته توسط Medicago Inc، زیرمجموعه شرکت مستقر در کانادا، برای تزریق به افراد توسط دولت کانادا تایید شد.

این شرکت گفت که برای اولین بار در جهان است که یک واکسن گیاهی چنین تاییدیه ای کسب می کند. این واکسن از "ذرات ویروس مانند" استفاده می کند که ساختار یک ویروس را تقلید می کند. با وارد کردن ژن های ویروس به سلول های برگ گیاهان تیره پادتن ساخته می شود.

MTPC گفت امیدوار است در تابستان امسال برای تایید این واکسن در ژاپن درخواست دهد. مرحله نهایی یک کارآزمایی بالینی در آمریکای شمالی و برخی کشورهای دیگر نشان داد که واکسن 75.3 درصد در پیشگیری از ابتلا به نوع دلتا موثر بوده است. این رقم برای سویه گاما 88.6 درصد بود.

کمتر از 10 درصد از افراد مورد آزمایش پس از دو بار تزریق واکسن تب 38 درجه یا بیشتر داشتند و هیچ عارضه جانبی جدی مشاهده نشد. به گفته مقامات این شرکت، اثربخشی واکسن علیه نوع اومیکرون که اکنون در سراسر جهان در حال گسترش است، در حال آزمایش است.

گیاه نیکوتیان به این دلیل انتخاب شد که به سرعت رشد می کند و ذرات ویروس مانند را در مقادیر زیاد در مدت زمان کوتاهی تولید می کند.

واکسن‌های کووید-۱۹ تولید شده توسط تولیدکنندگان دیگر باید در دمای بسیار پایین نگهداری شوند تا موثر باشند. اما به گفته مقامات، واکسن MTPC را می توان در یخچال در دمای 2 تا 8 درجه نگهداری کرد که کار با آن را آسان تر می کند و هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد.

Medicago قراردادی برای فروش 76 میلیون دوز واکسن به دولت کانادا امضا کرد و به زودی عرضه دوز را آغاز خواهد کرد.

با این حال، این تاییدیه مشروط به استفاده برای کسانی است که برای اولین بار علیه کووید-19 واکسینه می شوند. Medicago امیدوار است این واکسن نیز در آینده برای تقویت کننده یا تزریق سوم تأیید شود.

به گفته مقامات، MTPC قصد دارد نتیجه کارآزمایی را با نتایج مطالعات بالینی به دست آمده در خارج از ژاپن ترکیب کند و درخواستی را برای تأیید بین ژوئیه و سپتامبر به وزارت بهداشت ژاپن ارسال کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها