هشدار سازمان جهانی بهداشت:

پیک شدیدتر کرونا در پیش است

سازمان جهانی بهداشت طی اعلامیه ای از وقوع پیک شدید سویه های جدید ویروس کرونا خبر داد.

پیک شدیدتر کرونا در پیش است

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد ارقامی که نشان دهنده افزایش جهانی موارد ابتلا به کووید-19 است می تواند یک مشکل بسیار بزرگ باشد زیرا برخی کشورها نیز از کاهش میزان مبتلایان گزارش می دهند و به کشورها هشدار داد که در برابر این ویروس هوشیار باشند.

 به گفته سازمان بهداشت جهانی، پس از یک ماه کاهش آمار کرونا، هفته گذشته موارد ابتلا به کووید در سراسر جهان افزایش یافت و قرنطینه در آسیا و استان جیلین چین برای مهار شیوع این بیماری در حال مبارزه هستند.

 به گفته سازمان بهداشت جهانی، ترکیبی از عوامل باعث افزایش این افزایش ها شده است، از جمله نوع بسیار قابل انتقال اومیکرن  و زیرشاخه BA.2 آن، و لغو محدودیت های بهداشتی و اجتماعی.

 تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی به خبرنگاران گفت: «این افزایش با وجود کاهش آزمایش‌ها در برخی کشورها اتفاق می‌افتد، به این معنی که مواردی که می‌بینیم فقط نوک کوه یخ هستند».

 مقامات سازمان بهداشت جهانی گفتند که نرخ پایین واکسیناسیون در برخی کشورها، که تا حدی به دلیل " اطلاعات نادرست" است، نیز موجب افزایش مبتلایان شده است.

ابتلاهای جدید در مقایسه با هفته گذشته در سطح جهانی 8 درصد افزایش یافته است، با 11 میلیون مورد جدید و کمی بیش از 43000 مرگ جدید از 7 تا 13 مارس گزارش شده است، این اولین موج افزایش از اواخر ژانویه است.

 بزرگترین جهش در منطقه غربی اقیانوس آرام بود که شامل کره جنوبی و چین می شود، جایی که موارد ابتلا 25 درصد و مرگ و میرها 27 درصد افزایش یافت.

 آفریقا نیز همچنین شاهد افزایش 12 درصدی موارد جدید و افزایش 14 درصدی مرگ و میر بوده است و اروپا نیز 2 درصد افزایش در موارد ابتلا داشته است، اما هیچ جهشی در مرگ و میر نداشته است.  سایر مناطق، از جمله منطقه مدیترانه شرقی، کاهش موارد ابتلا را گزارش کردند، اگرچه این منطقه شاهد افزایش 38 درصدی مرگ و میر ناشی از افزایش سویه قبلی بود.

 تعدادی از کارشناسان این نگرانی را مطرح کرده اند که اروپا با موج دیگری از ویروس کرونا مواجه است که از ابتدای اسفندماه در اتریش، آلمان، سوئیس، هلند و بریتانیا افزایش یافته است.

 ماریا ون کرخوف از سازمان بهداشت جهانی در جلسه توجیهی گفت که به نظر می رسد BA.2 قابل انتقال ترین نوع تاکنون بوده است.

 با این حال، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد این بیماری باعث وخامت شدیدتر حال مبتلایان می‌شود، و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه گونه‌های جدید دیگری باعث افزایش موارد ابتلا می‌شوند، وجود ندارد.

 اما کارشناسان هشدار داده‌اند که ایالات متحده به زودی شاهد موجی مشابه با موجی است که در اروپا دیده می‌شود، که به طور بالقوه ناشی از رفع محدودیت‌ها و کاهش ایمنی ناشی از واکسن‌هایی است که چندین ماه پیش تزریق شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها