تنها با 30 دقیقه ورزش در هفته؛

با سرطان و همه بیماری های حاد خداحافظی کنید

محققان دریافتند که فعالیت‌های تقویت عضله منجر به کاهش 17 درصدی بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان و دیابت در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه می‌شود.

با سرطان و همه بیماری های حاد خداحافظی کنید

احتمالاً اکثر ما با این ایده آشنا هستیم که ورزش در کنار رژیم غذایی سالم و خواب، بهترین دارو است به نظر می رسد که حرکات ورزشی و انجام تمرینات شدید می تواند در این مسیر شگفتی ایجاد کند. تحقیقات جدید نشان می دهد که تمرینات قدرتی عضلانی می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت یا سرطان کمک کند.

تحقیق هیجان انگیز

بررسی اخیر مطالعات منتشر شده در مجله British Journal of Sports Medicine به ارتباط بین فعالیت های بدنی تقویت کننده عضلات و خطر بیماری مزمن در بزرگسالان پرداخته است. فعالیت‌های بدنی که می‌توانند سلامت عضلات را تقویت کنند شامل وزنه‌برداری، دراز و نشست و اسکات است. کارهای سنگین باغبانی مانند حفاری و بیل زدن نیز می تواند به محافظت از توده عضلانی کمک کند.

محققان مطالعات مشاهده‌ای را تهیه کردند که نتایج سلامتی انجام تمرین‌های تقویت عضلات را بررسی می‌کرد. تعداد شرکت کنندگان در این مطالعات از حدود 4000 تا 480000 متغیر بود و همه آنها بزرگسالان بین 18 تا 97 سال بودند که حداقل به مدت دو سال تحت نظر بودند و هیچ بیماری حادی نداشتند. تحقیقات حاصل از این مطالعات بیشتر در ایالات متحده انجام شده است، اما برخی نیز در انگلستان، ژاپن، اسکاتلند و استرالیا انجام شده است.

یافته ها

محققان دریافتند که فعالیت‌های تقویت عضله منجر به کاهش 17 درصدی بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان و دیابت در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه می‌شود. علاوه بر این، زمانی که شرکت کنندگان هر هفته حدود 30 تا 60 دقیقه این نوع ورزش را انجام می دادند، 10 تا 20 درصد خطر ابتلا به این بیماری ها کمتر بود. محققان به این نتیجه رسیدند که تمرینات هفتگی قدرت عضلانی ممکن است به افراد کمک کند از ابتلا به یک بیماری مزمن جلوگیری کنند.

فراتر از این مزیت طولانی مدت برای سلامتی، تمرینات تقویت عضله نیز با بهبود کیفیت خواب و مبارزه با از دست دادن استخوان مرتبط است.

آیا می خواهید از مزایای احتمالی استفاده کنید؟ با اختصاص نیم ساعت یک روز در این هفته شروع کنید تا این تمرین ساده را برای زنان بالای 50 سال امتحان کنید که برای کمک به کاهش چربی و عضله سازی طراحی شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها