بیل گیتس: وقوع پاندمی بعدی قطعی است

بیل گیتس گفت: خطرات بیماری شدید کرونا به طرز چشمگیری کاهش یافته است اما یک بیماری همه‌گیر (پاندمی) دیگر کاملا قطعی است.

بیل گیتس: وقوع پاندمی بعدی قطعی است

بیل گیتس: وقوع پاندمی بعدی قطعی است

 فانا به نقل از CNBC نوشت: رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس در کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ آلمان روز جمعه گفت که خطرات بیماری شدید کرونا به طرز چشمگیری کاهش یافته است اما یک بیماری همه‌گیر (پاندمی) دیگر کاملا قطعی است

بیل گیتس_ CNBC

بیل گیتس افزود: یک بیماری همه‌گیر جدید بالقوه احتمالا از یک پاتوژن متفاوت از خانواده ویروس کرونا ناشی می‌شود. البته اگر از اکنون سرمایه‌گذاری شود، پیشرفت‌ها در فناوری پزشکی باید به جهان کمک کند تا کار بهتری برای مبارزه با پاندمی جدید انجام دهد

وی گفت: دفعه بعد باید تلاش کنیم و به جای دو سال، واکسن‌ها را طی شش ماه بسازیم. پلتفرم‌های استاندارد شده مانند فناوری mRNA این امکان را فراهم می‌کنند.

 

اگرچه بیش از یکماه پیش بیل گیتس در اظهار نظر دیگری گفته بود؛ پس از امیکرون کرونا از همه‌گیری خارج خواهد شد. 

۳۵ روز قبل بیل گیتس در رشته توییتی نوشت: واکسن‌هایی که داریم به خوبی از بیماری شدید و مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می‌کنند اما دو نکته کلیدی را از دست می‌دهند.

اول اینکه هنوز بطورکامل مانع عفونت پیشرفته یا غیرمنتظره (breakthrough infection) نمی‌شوند و دیگر اینکه به نظر می‌رسد مدت زمان ایجاد مصونیت آنها محدود است. ما به واکسن‌هایی نیاز داریم که هم جلوی عفونت مجدد را بگیرند و هم دوام مصونیت ناشی از آنها سال‌ها طول بکشد.

 

وی افزوده بود: همانطور که کشورها موج اُمیکرون را تجربه می‌کنند، سیستم‌های بهداشتی نیز به چالش کشیده می‌شوند. اغلب موارد شدید، افراد واکسینه نشده خواهند بود.

زمانی که اُمیکرون در یک کشور شایع شود و سپس فروکش کند، بقیه سال باید موارد بسیار کمتری را ببینیم. اینگونه کووید و درمان آن بیشتر شبیه آنفولانزای فصلی خواهد شد. شیوع یک واریانت مسری‌تر نسبت به اُمیکرون محتمل نیست اگرچه ما در طول این همه‌گیری بارها شگفت‌زده شده‌ایم. اُمیکرون حداقل برای سال آینده مصونیت زیادی ایجاد خواهد کرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها