شهربازی‌های ایران صد درصد استاندارد هستند

نمایشگاه صنعت تفریحات امروز با حضور مدیران و فعالان این حوزه در نمایشگاه شهرآفتاب برگزار شد.

شهربازی‌های ایران صد درصد استاندارد هستند

محمد مراد سلگی نایب رییس انجمن صنفی شهر بازی‌داران در نمایشگاه امتک گفت: انتظار این است که دولت همانطوری که به تمام مشاغل توجه دارد و در صدا و سیما جایگاه داردند به این انجمن نیز توجه داشته باشد. انجمن ما با بیش از ۱۲۳۰ شهربازی در کشور و بیش از ۱۵۰ هزار نفر به طور مستقیم هنوز جایگاهی ندارد. اگر در یکی از شهربازی‌ها کوچک‌ترین اتفاقی رخ دهد چنان دولتمردان این مسئله را پررنگ می‌کنند که مردم وحشت‌زده می‌شوند و به شهربازی‌ها نمی‌روند.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از پیشکسوتان در این حوزه افتخار دارم که بگویم این مجموعه در سال گذشته بیش از حداقل ۲۰۰ میلیون ورودی در شهربازی‌ها داشته اما تلفاتی رخ نداده است. این به لطف تلاش دست‌اندرکاران، شهربازی‌داران مدیران، سازمان ملی استاندارد به خصوص کارشناسان مجرب شرکت‌های بازرسی بود.

وی افزود: این نمایشگاه متعلق به تولید است برای این که تمام وسایل باید به اینجا بیایند و بهره‌برداران آن‌ها را ببینند. اگر دولت خصوصا شهرداری‌ها از تولید حمایت کنند و در بیمه‌ها، مالیات، قطعات و ... کمک شود قطعا این دستگاه‌ها با کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر به شهربازی‌ها می‌رود. ما بارها نامه دادیم ولی متاسفانه برای تولیدکنندگان و شهربازی‌داران هیچ کمکی نشده است. شهربازی‌های ایران با برق تجاری کار می‌کنند این در حال است که شهربازی در ۳۶۰ روز فقط ۱۵۰ روز فعالیت دارد. ما طالب هستیم به عنوان شهربازی‌داران ایران که دولت، سازمان‌ها خصوصا شهرداری‌ها که متولی این موضوع هستند و مدیران شهری هستند کمک کنند و دست سرمایه‌گذار را بگیرند. ما کارآفرین هستیم و در اشتغالزایی برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کردیم. لازم به ذکر است که ما صادرات زیادی داشتیم ولی کمکی صورت نگرفته است.

سلگی ادامه داد: باید درخواست کنیم که مقامات به این نمایشگاه‌ها بیایند و کمک کنند که ما در نمایشگاه‌های جهانی شرکت کنیم. نیاز به این است که تمام شهربازی‌داران مراکز استان‌ها به اردوهای مختلف در جهان فرستاده شوند. در مورد قطعات نیز باید گفت قطعه‌ای که می‌خواهد روی دستگاه بیاید ۶۴ درصد هزینه گمرکی دارد. در نتیجه دستگاهی که تولید می‌شود گران خواهد بود و خانواده‌ها نمی‌توانند هزینه زیادی برای اوقات فراغت بچه‌ها انجام دهند.

وی در پایان اشاره کرد: امیدوارم سال آینده یک نمایشگاه تولیدات داخلی و نمایشگاه دیگری برای دست‌اندرکاران برگزار شود. لازم به ذکر است، برای این که ایمن‌سازی صورت پذیرد همه کارگروه‌های انجمن در ۱۶۴ جلسه استاندارد‌سازی حضور پیدا کردند. شهربازی‌هایی که در ایران داریم صد در صد استاندارد هستند و تمام مدیران دوره‌های آموزشی دیدند. هیچ کسی نباید فکر کند که دستگاه‌های داخل ایران بی کیفیت هستند. بیش از ۱۰ هزار تن در طول ۲ سال از همین دستگاه‌ها صادر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها