سود ۵۴ میلیارد دلاری قرص کرونا برای فایزر

فایزر (PFE.N) گفت انتظار دارد فروش واکسن کووید-19 و قرص ضد ویروسی خود در سال 2022 به بیش از 54 میلیارد دلار برسد، ا

سود ۵۴ میلیارد دلاری قرص کرونا برای فایزر

سود ۵۴ میلیارد دلاری قرص کرونا برای فایزر

 

 

شرکت فایزر (PFE.N) روز سه‌شنبه گفت انتظار دارد فروش واکسن کووید-19 و قرص ضد ویروسی خود در سال 2022 به بیش از 54 میلیارد دلار برسد، اما این رقم کمتر از تخمین‌های وال استریت بود و سهام آن حدود ۳ درصد کاهش داشت.  

 با این حال، مدیر اجرایی فایزر،آلبرت بورلا گفت فروش نهایی قرص ضد ویروس خوراکی آن، Paxlovid، می‌تواند «بسیار بزرگ‌تر» از آن چیزی باشد که فایزر پیش‌بینی کرده است، زیرا چشم‌انداز فعلی آن فقط شامل قراردادهایی می‌شود که امضا شده یا نزدیک به امضا هستند.

 

 فایزر در حال حاضر انتظار دارد 22 میلیارد دلار در سال 2022 فروش این درمان داشته باشد، در حالی که وال استریت 22.88 میلیارد دلار تخمین زده است.

 

 این شرکت 20 میلیون دوز Paxlovid را با قیمت حدود 530 دلار در هر دوره به ایالات متحده می فروشد، اما بورلا گفت که به دلیل اندازه سفارش، این قیمت ویژه است.

 

 او گفت که قیمت اکثر کشورهای با درآمد بالا، کم و بیش مطابق با قیمت داروی رقیب مرک اند کو (MRK.N) مولنوپیراویر است که دولت ایالات متحده آن را با قیمت حدود 700 دلار در هر دوره خریداری کرد.

 مدیران فایزر گفتند که این شرکت در حال گفتگوهای فعال با بیش از 100 کشور جهان در مورد Paxlovid است و ظرفیت برگزاری 120 میلیون دوره در صورت نیاز را دارد.

 برای واکسن کووید-19 فایزر که با شرکت آلمانی BioNTech SE ساخته شده است، داروساز ایالات متحده هشدار داد که فروش نهایی سال ممکن است از پیش بینی فعلی 32 میلیارد دلاری خود بالاتر نرود، یعنی کاهش 13 درصدی نسبت به سطح سال 2021.

 

 سال گذشته، این شرکت چندین بار پیش بینی فروش واکسن کووید را افزایش داد زیرا قراردادهای عرضه بیشتری را در سراسر جهان امضا کرد.

 

 بر اساس داده های Refinitiv، تحلیلگران پیش بینی کرده اند که فروش این واکسن در سال 2022 به 33.79 میلیارد دلار برسد.

 به طور کلی، فایزر پیش‌بینی می‌کند در سال 2022 فروش 98 تا 102 میلیارد دلاری داشته باشد که همچنین کمتر از تخمین‌های 105.48 میلیارد دلاری است.

 

 عامر مالک، مدیر ارشد نوآوری تجاری فایزر، گفت: «بدیهی است که اکتساب‌ها بسیار در کار هستند.

 برخی از سرمایه گذاران به دنبال فایزر بودند تا از تزریق نقدینگی عظیم خود از محصولات COVID در معاملات برای پیشبرد رشد آینده استفاده کند. 

 فایزر گفت که کار روی نسخه نسل بعدی Paxlovid را آغاز کرده است که مجاز به درمان بیماران پرخطر COVID-19 اندکی پس از شروع علائم است.

 

 Paxlovid در کارآزمایی های بالینی خود به طور قابل توجهی بهتر از قرص رقیب Merck با حدود 90٪ در مقابل 30٪ کارایی بهتری داشت.

 به گفته داویندرپریت منگات، تحلیلگر ارشد Informa Pharma Intelligence، اما فایزر ممکن است همچنان به نسخه بهبودیافته Paxlovid نیاز داشته باشد.

 منگات گفت: «در برای داروهای ضد ویروس کووید هنوز کمی باز است. داروهای شرکت‌های دیگر ممکن است بتوانند از Paxlovid پیشی بگیرند، مشابه آنچه که Paxlovid از داروی Merck پیشی گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها