سیر ترشی کهنه، ارزش غذایی ندارد!

با وجود تمام خواصی که سیر دارد اما یک باور نادرست در بین افراد جا افتاده که سیر کهنه یا به اصطلاح سیر هفت ساله! که سالهاست در سرکه نگهداری شده خواص بسیاری دارد.

سیر ترشی کهنه، ارزش غذایی ندارد!

قطعا همه شما بارها و بارها درمورد خواص سیرترشی های هفت ساله شنیده اید. طوری که خیلی از افراد سیرترشی های کهنه را نوعی دارو در درمان بیماری ها می دانند!

سیر نوعی سبزی بسیار پرخاصیت است در این شکی نیست. سیر دارای ترکیبی است که میتواند سبب کاهش کلسترول خون شود همچنین در پیشگیری از ایجاد لخته در خون نقش دارد. البته افرادی که پلاکت پایینی دارند یا دچار کبودی های خود به خودی هستند بهتر است تا زمان رفع مشکلشان سیر را از برنامه غذایی خود حذف کرده یا محدود نمایند. 

 

 

با وجود تمام خواصی که سیر دارد اما یک باور نادرست در بین افراد جا افتاده که سیر کهنه یا به اصطلاح سیر هفت ساله! که سالهاست در سرکه نگهداری شده خواص بسیاری دارد. اما ذکر این نکته ضروری هست که این سیر مخصوصا اگر در ظرف پلاستیکی نگهداری شده باشد اسید حاصل از سرکه ترکیبات سرطان زا از ظرف آزاد کرده که سبب ورود به بدن می شود. 

کلیه موادمغذی موجود در سیر نیز در حضور سرکه از بین می رود. تنها خاصیت سیر ترشی وجود فیبر آن و خاصیت تخمیر شده آن بوده که میتواند در رشد باکتری های مفید روده تاثیر گذار باشد. 

اما هرگز تصور نکنید که هرچقدر سیر بیشتر در سرکه بماند خواص آن بیشتر میشود. 

هرگز ترشی ها را در داخل ظروف پلاستیکی نگهداری نکنید که بسیار خطرناک می باشد. 

سیر خام قطعا خواص بیشتری دارد. البته تفت دادن سیر به طور مختصر نیز سبب تغییر خواص آن نمیشود. 

بسیاری از باورهای تغذیه ای اصلا پایه علمی ندارند!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها