تغذیه سالم برای پوستی سالم

فلفل دلمه ای قرمز، هویج ، کرفس، دانه ها، چای سبز، روغن نارگیل ،شکلات تیره از مواد غذایی هستند که مصرف روزانه آنها سبب داشتن یک پوست خوب و سالم می شود.

تغذیه سالم برای پوستی سالم

فلفل دلمه ای قرمز، هویج ، کرفس، دانه ها، چای سبز، روغن نارگیل ،شکلات تیره از مواد غذایی هستند که مصرف روزانه آنها سبب داشتن یک پوست خوب و سالم می شود.

فلفل دلمه ای قرمز بیش از 100 درصد از ویتامین C روزانه انسان را تامین می کند. فلفل دلمه ای قرمز همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر و ویتامین B6 است.

 

علاوه بر این فلفل دلمه ای قرمز مملو از کاروتنوئید است که می تواند از بروز چین و چروک بر روی پوست جلوگیری کرده و به افزایش گردش خون در پوست کمک کند.

 

همچنین فلفل دلمه ای قرمز به دلیل برخورداری از کاروتنوئید برای مبارزه با آکنه بسیار خوب است.

 

بنابراین توصیه می شود زمانی که دوست دارید چیزی به عنوان تنقلات بخورید از فلفل دلمه ای قرمز استفاده کنید زیرا این سبزیجات فقط حاوی 30 کالری است و تردی آن بسیار لذت بخش است.

 

اگر فلفل دلمه ای قرمز را به صورت برش های باریکی درآورید و آنها را در فریزر نگهداری کنید در آن صورت زمانی که دلتان می خواهد چیزی به عنوان تنقلات بخورید، یک تنقلات سالم و خوشمزه در دسترس خواهید داشت.

 

علاوه بر این فلفل دلمه ای قرمز به دلیل فیبری که دارد باعث می شود که انسان با مصرف کالری کم برای مدت طولانی احساس سیری کند. 

شکلات تیره یک تنقلات ایده آل است که مصرف روزانه آن به برخورداری از یک پوست سالم و شاداب کمک می کند.

 

شکلات تیره مملو از آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب و فلاونول ها است که موجب درخشندگی پوست می شود.

 

آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تیره به کاهش خشکی و زبری پوست کمک می کند و از پوست در برابر آسیب های ناشی از تابش نور خورشید کمک می کند.

 

علاوه بر این کاکائو شل کننده عروق است و موجب افزایش گردش خون می شود که خود به برخورداری از یک پوست سالم کمک می کند.

روغن نارگیل یکی از غنی ترین منابع چربی اشباع شده با حدود 90 درصد کالری است.

 

روغن نارگیل حاوی «اسید لوریک» است؛ اسید لوریک یک عامل قوی ضد باکتری و ضد ویروسی است که ویروس ها، عفونت، التهاب و آکنه را دور نگاه می دارد.

همچنین روغن نارگیل مملو از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است که برای مرطوب، نرم و بدون چین و چروک نگاه داشتن پوست بسیار خوب است.

 

از سوی دیگر روغن نارگیل برای تیروئید نیز بسیار مفید است و علاوه بر این مدارک زیادی وجود دارد که نشان می دهد مصرف این روغن به کاهش وزن کمک می کند.

 

چای سبز منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها بوده و حاوی یک آمینو اسید منحصر به فرد به نام L-theanine است که به آرامش دادن به بدن و کاهش تنش و اضطراب کمک می کند

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها