مدت زمان نگهداری برخی از موادغذایی مهم

هنگامی که شما یک ماده غذایی را خریداری می کنید تاریخ تولید آن می تواند اطلاعاتی در خصوص میزان تازگی آن به شما بدهد. اما پس از آوردن ماده غذایی به خانه و باز کردن آن، رطوبت، نور و هوا می تواند طعم های آن را تغییر دهد و منجر به خراب شدن سریعترآن شود.

مدت زمان نگهداری برخی از موادغذایی مهم

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

 

هنگامی که شما یک ماده غذایی را خریداری می کنید تاریخ تولید آن می تواند اطلاعاتی در خصوص  میزان تازگی آن به شما بدهد. اما پس از آوردن ماده غذایی به خانه و باز کردن آن، رطوبت، نور و هوا می تواند طعم های آن را تغییر دهد و منجر به خراب شدن سریعترآن شود. در اینجا اطلاعاتی در خصوص  چگونگی حفظ برخی از غذاها را می توانید بدست آورید.

  1. کنسرو های تن ماهی  یا سالمون : بعد از باز شدن این کنسرو در یخچال به مدت 1 تا 2 روز می توانید آن را نگه دارید. حتما برای نگهداری  ماهی های کنسرو شده در این مدت زمانی آن را به یک ظرف شیشه ای مهر و موم شده یا کیسه های پلاستیکی باز منتقل کنید.

 

  1. کره بادام زمینی و کره دیگر مغز ها : پس از باز کردن برای 2 تا 3 ماه در کابینت یا 3 تا 4 ماه در یخچال  می توان آنها تازه نگه دارید.

 

  1. گوشت های بسته بندی شده: گوشت تازه را می توانید 3 تا 5 روز در یخچال نگه داری کنید. اگر تصمیم به نگه داری در فریزر دارید تا 2 ماه می توانید آن را در فریزر تازه  نگه داری کنید.

 

  1. غلات  : غلات را می توانید 2 تا 3 ماه در کابینت تازه  نگه داری کنید .

 

  1. روغن زیتون :پس از باز شدن برای 3 تا 5 ماه در کابینت ، تازه باقی خواهد ماند.روغن زیتون بهتر است در دمای متعادل ( نه سرد نه گرم) نگه داری شود و چون نور و هوا می تواند موجب خرابی آن شود، درب آن را به صورت محکم بسته و در ظرف و مکان تاریک نگه داری شود.

 

 

منبع: www.eatright.org

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها