‏چرا پیک بزرگ کرونا را جدی نمی‌گیریم؟

لطفا توجه کنید که گروه‌های در معرض خطر مانند سالمندان، مبتلایان بیماری‌های خاص و… همچنان در برابر این ویروس آسیب‌پذیرند و باید حواسمان به آنها باشد.

‏چرا پیک بزرگ کرونا را جدی نمی‌گیریم؟

در واقع ما هم‌اکنون درون یک پیک بسیار بزرگ ابتلا به ویروس کرونا قرار داریم اما آن را جدی نمی‌گیریم



به نظر شما همه‌گیری کووید۱۹ به پایان رسیده یا همچنان ادامه دارد؟

این روزها به نظر می‌رسد که افراد توجه زیادی به این بیماری ندارند و زندگی به وضعیت عادی برگشته. اما اجازه دهید به داستان از یک زاویه دیگر نگاه کنیم:

به خاطر دارید که همه‌گیری کرونا با موج‌هایی شروع می‌شد و به اوج می‌رسید؟ بعد از چند هفته هم از دوران پیک خارج می‌شدیم و دوباره مدتی بعد موج بعدی شروع می‌شد…
پیک جدید کرونا حالا بر اساس آمار مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا هم‌اکنون شاهد یک موج دیگر حداقل در کشور آمریکا هستیم (در مورد کشور خودمان که آماری نداریم). اما نکته اینجاست که موج فعلی از نظر «اندازه»، دومین موج بزرگ کووید ۱۹ از ابتدای شروع این بیماری است!

در واقع ما هم‌اکنون درون یک پیک بسیار بزرگ ابتلا به ویروس کرونا قرار داریم اما آن را جدی نمی‌گیریم.

بخش عمده‌ای از تقصیر این پیک، به خاطر واریانت جدید JN.1 است که قبلا در آپدیت ام دی مفصل در موردش صحبت کرده‌ایم.

در کنار آن بسیاری افراد از محدودیت‌های چند سال گذشته خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند زندگی عادی خودشان را داشته باشند. میزان بستری و مرگ و میر ناشی از این ویروس هم کاهش یافته و این هم یکی دیگر از دلایلی است که پیک فعلی جدی گرفته نمی‌شود.

اما لطفا توجه کنید که گروه‌های در معرض خطر مانند سالمندان، مبتلایان بیماری‌های خاص و… همچنان در برابر این ویروس آسیب‌پذیرند و باید حواسمان به آنها باشد.
 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها