آلودگی هوا باعث فشارخون می شود

تاثیر مستقیم آلودگی هوا و ترافیک روی فشار خون تایید شد.

آلودگی هوا باعث فشارخون می شود

بد نیست بدانید آلودگی هوا و ترافیک با فشار خون انسان ارتباط مستقیم دارد.

ترافیک رابطه مستقیم با فشار خون افراد دارد. تحقیقات نشان می دهد که آلودگی هوا فقط تهدید مبهم برای محیط زیست و سلامت شما نیست، بلکه اثرات قابل توجهی شبیه به سیگار کشیدن یا خوردن بیش از حد نمک دارد که می‌تواند منجر به اثرات طولانی مدت و مزمن بر قلب و ریه ها شود.

محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای مرتبط با ترافیک که شامل گازهایی مانند دی اکسید کربن و ذرات ناشی از ترمز و لاستیک خودرو است، می تواند فشار خون شما را بالا ببرد. و این تاثیرات برای یک روز کامل پس از قرار گرفتن در معرض همچنان ادامه داشت.

دکتر جوئل دی کافمن، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه واشنگتن و نویسنده مقاله‌ای درباره اثرات ترافیک بر سلامت انسان‌ها می‌گوید: بدن مجموعه ای از سیستم های پیچیده است که سعی می کند فشار خون را یکسان نگه دارد. این سیستم، بسیار پیچیده و کاملاً تنظیم شده است و به نظر می رسد که در جایی، در یکی از این مکانیسم ها، آلودگی هوا مربوط با ترافیک در فشار خون تداخل دارد. 

کافمن و تیمش می خواستند بفهمند که چگونه آلودگی مربوط به ترافیک می تواند بر فشار خون رانندگان در طول رفت و آمد آنها تاثیر بگذارد. از 16 راننده تاکسی برای تحقیقات دعوت شد و در پایان تحقیقات معلوم شد که فشار خون و کلسترول بالا با میزان ساعات رفت و آمد در ترافیک شهرها نسبت مستقیم دارد. ارتباطی که افزون بر عارضه‌های مختلف آلودگی هوا بر سیستم تنفسی تاثیر می‌گذارد.

منبع: اطلاعات

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها