خداحافظی عربستان با بنزین و آلودگی هوا/همه خودروها برقی می شوند

عربستان طی پروزه ای قصد دارد ایستگاه های شارژ خودروهای برقی را در سراسر کشور نصب کند و خودروهای بنزینی را کنار بگذارد.

خداحافظی عربستان با بنزین و آلودگی هوا/همه خودروها برقی می شوند

به گزارش مستقل آنلاین، خلیج تایمز نوشت:

صندوق سرمایه گذاری عمومی (PIF) عربستان سعودی و شرکت برق عربستان (SEC) از راه اندازی شرکت زیرساخت وسایل نقلیه الکتریکی خبر دادند. صندوق دارای 75 درصد سهام شرکت خواهد بود، و SEC 25 درصد باقی مانده را در اختیار خواهد داشت.

هدف این شرکت ارائه بهترین زیرساخت شارژ سریع خودروهای الکتریکی (EV) در کلاس خود در سرتاسر عربستان سعودی است که اکوسیستم خودروهای محلی را بیشتر باز کرده و پذیرش خودروهای برقی را تسریع می‌کند. این شرکت قصد دارد در بیش از 1000 مکان حضور داشته باشد و تا سال 2030 بیش از 5000 شارژر سریع را در شهرهای سرتاسر عربستان سعودی و در جاده هایی که آنها را به هم متصل می کند را مطابق با مقررات و استانداردهای قابل اجرا نصب کند.

این شرکت همچنین به دنبال تقویت اکوسیستم خودروی عربستان سعودی از طریق همکاری با شرکت‌های خودروهای برقی با تامین ایستگاه‌های شارژ لازم برای پاسخگویی به تقاضای آینده است. همچنین هدف آن ارتقای مشارکت بخش خصوصی در توسعه شبکه ایستگاه‌های شارژ و حمایت از بومی‌سازی تحقیق و توسعه و تولید مواد با تکنولوژی پیشرفته است که در نهایت تخصص و انعطاف‌پذیری داخلی را ایجاد می‌کند.

عمر آل مدحی، رئیس مشترک سرمایه گذاری مستقیم MENA در PIF، گفت: "شرکت زیرساخت وسایل نقلیه الکتریکی با استقرار بهترین زیرساخت شارژ EV در کلاس و در دسترس برای رشد اکوسیستم EV، پیشگام انتقال EV خواهد بود. با مشارکت ما با SEC، می‌توانیم ایجاد هم‌افزایی در سراسر زنجیره تامین خودروهای الکتریکی را تسریع کنیم، رشد اقتصادی و تنوع را در راستای چشم‌انداز 2030 پیش ببریم و عربستان سعودی را به عنوان پیشرو در عصر جدید برقی صنعت خودرو قرار دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها