هشدار؛ موج جدید کووید در ماه آینده جهان را فرا می گیرد

در شرایطی که به نظر می رسید تزریق گسترده واکسن های کرونا در گوشه و کنار جهان منجر به توقف فعالیت این ویروس شود، ظهور سویه جدید و بسیار واکسن گریز جدید این بیماری که از زیر شاخه های سویه اومیکرون محسوب می شود، معادلات را به هم ریخته و جهان را در آستانه موج جدید این بیماری قرار داده است.

هشدار؛ موج جدید کووید در ماه آینده جهان را فرا می گیرد

طی هفته های اخیر علی رغم گرم شدن هوا در نیمکره شمالی، شاهد شکل گیری موارد جدید شیوع کووید ۱۹ در بسیاری از کشورهای جهان هستیم و شرایط در برخی کشورها مانند هندوستان و ژاپن به وخامت کشیده شده و برخی کارشناسان گمان می کنند جهان در آستانه شکل گیری یک موج جدید از این بیماری است.

در این راستا آناتولی آلتشتاین، محقق ارشد موسسه تحقیقاتی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، به رسانه های خبری گفت: موج بعدی شیوع کووید ممکن است در ماه جاری میلادی آغاز شود، اما شواهد نشان می دهد این موج به گستردگی و خطرناکی موج های پیشین این ویروس نبوده و از نظر تلفات احتمالی، قابل توجه نخواهد بود.

پیش از این، آنا پوپووا، رئیس سرویس نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه انسانی روسیه از کاهش سرعت کاهش ابتلا به عفونت کرونا ویروس در این کشور خبر داده و گزارش ها از کشورهایی مانند هندوستان و ژاپن نیز نشان می دهد علی رغم افزایش موارد ابتلا به سویه جدید کرونا در این کشورها، موج صعودی موارد جدید در حال کند شدن بوده و میزان موارد بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کووید نیز به طور قابل توجهی پائین تر از موارد پیشین است.

کارشناسان بهداشتی معتقدند جهان در آستانه موج جدیدی از ویروس کرونا قرار دارد اما خوشبختانه پیش بینی می شود این موج بیماری نسبتاً کوچک باشد. البته به دلیلی شرایط خاص ویروس کرونا و استعداد بسیار زیاد این ویروس برای تجربه جهش های ژنتیکی، احتمالاً نمی توان قاطعانه گفت که دیگر موجی وجود نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها