۶ ماه حبس تعزیری برای خبرنگار مازندرانی، به جرم بازنشر مطالبِ کانال مهدی نصیری

۶ ماه حبس تعزیری برای خبرنگار مازندرانی، به جرم بازنشر مطالبِ کانال مهدی نصیری

تقاضا می‌کنم دادستان کل کشور حبس تعزیری‌ام را با مجازات دیگری جایگزین کند
 

ارسلان رسولی معروف به سرگالش نویسنده و خبرنگار پیشکسوت مازندران از سوی دادگاه تنکابن به دلیل بازنشر یک مطلب از مهدی نصیری مدیر مسئول سابق کیهان (که  به جهت سابقه همکاری با روزنامه کیهان مورد اعتماد افکار عمومی است) به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد و شعبه ۸ تجدید نظر استان مازندران نیز آن را تایید کرد.

بعد از محکومیت ۶ ماه حبس از سوی دادگاه تنکابن شعبه ۱۰۱ کیفری دادگاه کلاردشت نیز سرگالش را از اتهام نشر اکاذیب و توهین به رهبری در همان پرونده تبرئه نمود.

ارسلان رسولی عمارلویی ضمن رد محکومیت خود گفت: باورهای دینی به من این اجازه را نمی‌دهد تا به اشخاص ناشناس و معمولی هم توهین کنم چه رسد به علمای دینی و رهبری که از علمای برجسته انقلاب اسلامی کشور مان هستند.

نویسنده کتاب "بازگشت از قیامت" با اعلام اینکه مطلب مورد نظر بدون سوء نیت بوده و در کمتر از نیم ساعت از کانال سرگالش حذف شده است افزود: حال که بازجویی‌ها و دفاعیات ارائه شده در جلسات دادگاه در روند پرونده من لحاظ نشده، من این حکم دستوری را با احترام به قانون می‌پذیرم از دادستان کل کشور و آقای اژه‌ای می‌خواهم ۶ ماه حبس تعزیری‌ام را با مجازات دیگری جایگزین نموده و آن را تبدیل به خدمات عام‌المنفعه نمایند.

رسولی عمارلویی کار خبری‌اش را از دهه ۴۰ با روزنامه دیواری در مدرسه آغاز کرد و سپس وارد حوزه‌های کار خبری و نوشتن مطالب ادبی در روزنامه‌ها و مجلات قبل از انقلاب شد.

وی بعد از انقلاب نیز با خبرگزاری‌های ایرنا، فارس، تسنیم و روزنامه‌های جمهوری اسلامی ایران و جام جم، همشهری همکاری داشته است.

رسولی عمارلویی معروف به سرگالش علاوه بر کار خبری در رسانه‌های مجازی، کتاب‌های:
قیام- دانش آموز تنبل - مناجات سرگالش ــ بازگشت از قیامت ـو معلم مدرسه را منتشر کرده است و در حال حاضر کتاب (من خبرنگارم) را در دست انتشار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها