به این موش بیت کوین می زنند

یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO)جدید به نام «بیت ماوس دائو»(BitMouseDAO ) تصمیم دارد موشی را به طور ژنتیکی مهندسی کند و یک بیت کوین به آن تزریق کند.

به این موش بیت کوین می زنند

این سازمان در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲ تاسیس شده و درحال حاضر ۲ سرمایه گذار دارد. یکی از این سرمایه گذاران که ۰۱. اتریوم در پروژه سرمایه گذاری کرده و این ایده را مضحک می داند. سرمایه گذار دیگر که به همین میزان در پروژه سرمایه گذاری آن را ایده ای دیوانه وار می خواند.

شرکت مذکور ادعا می کند هدف پروژه آزمایش فناوری ژنتیکی برای قرار دادن بیت کوین داخل موش است.ایده اصلی این پروژه به عده ای تعلق دارد که ادعا می کنند هنرمند هستند.

در پست وبلاگی بیت ماوس دائو آمده است: تبدیل کردن یک موجود زنده به پول واقعی، هیجان انگیز است. ما سعی کردیم ارزش موش را به طور مستقیم به بیت کوین مرتبط کنیم. به این ترتیب ارزش آن روزانه و در ارتباط مستقیم با بیت کوین نوسان می یابد. ممکن است در ۱۰ سال آینده ارزش آن به ۱۰۰ میلیون دلار برسد یا اصلاً ارزشی نداشته باشد.

این سازمان ادعا می کند به مجموعه ای از هنرمندان تعلق دارد که تمایلی ندارند درباره کشور، جنسیت یا اعضای خود صحبت کنند. همچنین سازمان مذکور قصد دارد در آینده یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی دیسکورد راه اندازی کند و به محض جلب توجهات بیشتر، یک اجتماع تشکیل می دهد. در بخشی از بیانیه شرکت آمده است: سرمایه مورد نیاز ما به اندازه هزینه یک سفر فضایی نیست، سرمایه ای که جمع آوری کنیم صرف خرید یک بیت کوین، آزمایش های مهندسی ژنتیک، پرورش موش و همچنین توسعه NFTاست.

محققان پیش از این روش هایی برای کدگذاری اطلاعات در شاخه های دی ان ای توسعه داده اند. در پست وبلاگی ۲ روش برای دستیابی به این هدف عنوان کرده است. نخست «بیت ماوس دائو» تصمیم دارد از یک کیف پول سرد برای تولید کلیدهای خصوصی آفلاین استفاده کند. در مرحله بعد بیت کوین های خریده شده به کیف پول وارد می شوند.

مرحله بعد اصلاح کد ژنتیک موش است تا کلید های خصوصی کنترل بیت کوین را حمل کند. ایده اصلی آن است که با کمک یک شرکت دیگر کلیدها به توالی دی ان ای مخصوصی ترجمه شوند و طی عمل لقاح در موش رمزگذاری شوند.

بیت ماوس دائو در این باره می گوید: ما برای بارداری به یک موش جایگزین اتکا می کنیم.

اگر این روش کارآمد نباشد، بیت ماوس دائو یک ویروس بی خطر حامل کلید ها را مهندسی و به موش ها تزریق می کند.

هنگامیکه کلید های خصوصی در دی ان ای یک موش مهندسی شود، فرزندان او نیز همین کلید را در کدهای ژنتیک خود خواهند داشت.

شرکت در این باره نوشته است: به این ترتیب ما یک نمونه از موش را تولید و پس از مرگ وی به دلایل طبیعی، آن را در حراجی می فروشیم.

همچنین بیت ماوس دائو ادعا می کند اگر موشی حاوی کلید های بیت کوین باشد، یک NFT براساس تصویر آن ساخته و حراج می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها