15 نکته خواندنی درباره جیمی فالن کمدین و شومن محبوب برنامه امشب (Tonight Show)

جیمی فالن (متولد: ۱۹ سپتامبر ۱۹۷۴) مجری تلویزیونی، کمدین و بازیگر مشهور آمریکایی است.او در تلویزیون برای کارش در پخش زنده شنبه شب به عنوان عضوی از تیم بازیگران و هم چنین در برنامه گفتگوی شبانه برنامه امشب با اجرای جیمی فالن در نقش مجری مشهور است.

جیمی فالن 2

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: در مطلب پیش‌رو به مرور 15 نکته جذاب درباره زندگی این کمدین و مجری مشهور آمریکایی پرداخته‌ایم.

1.جیمی فالن در بی‌ریج بروکلین به دنیا آمد و اما کودکی‌اش  را در ساگرتیز نیویورک گذراند. مادرش گلوریا و پدرش جیمز نام دارد. پدرش از سربازان جنگ ویتنام است و سابقه کار در شرکت آی‌بی‌ام را دارد. وی به همراه خانواده‌اش ساکن نیویورک بودند. مادربزرگش از طرف پدری از مهاجران آلمانی و از طرف مادری، از اجداد نروژی است. 

2. جیمی فالن در دوران کودکی به همراه خواهر بزرگ‌ترش، گلوریا، بخش‌های «مناسب» برنامه پخش زنده شنبه شب را که والدینش برایشان ضبط کرده بودند را تماشا می‌کرد. او به قدری  شیفته این برنامه شده بود که در زمان دانشجویی و در خوابگاه نقشه ویژه برای مشاهده این برنامه تنظیم کرده بود. او همچنین از سن ۱۳ سالگی شروع به نواختن گیتار کرد و در چند اجرای موسیقی و برنامه کمدی اجراهایی داشته‌است.

جیمی فالن 8

تحصیلات جیمی فالن

3. جیمی فالن  دوران مدرسه ابتدایی خود را در مدرسه‌ای کاتولیک به نام «سن ماری آف د اسنو» گذراند. بعدها در سال ۱۹۹۲ هم از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. او سپس به کالج سن رز (در نیویورک) رفته و مشغول به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر شد اما پس از مدتی رشته خود را به «ارتباطات» تغییر داد. او خود سخت بودن رشته علوم کامپیوتر (و دروس محاسباتی آن) را دلیل تغغیر رشته‌اش عنوان می‌کند. فالن  در ۹ می ۲۰۰۹ موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود در رشته ارتباطات شد و در هنگام اعطای این مدرک، او مدرک افتخاری هم دریافت کرد.

4. جیمی فالن که شیفته کمدی و موسیقی بود در سن 2١ سالگی به لس آنجلس رفت تا به دنبال شانسش را  در زمینه ی استندآپ کمدی امتحان کند.

جیمی فالن 3

شروع موفقیت جیمی فالن به عنوان کمدین

5. در سال ١٩٩٨، آرزوی زندگی اش برآورده‌شد. او قراردادی بست تا به عنوان عضوی از تیم بازیگران به برنامه پخش زنده شنبه شب شبکه ان بی سی بپیوندد. او به مدت ۶ سال از سال‌ ١٩٩٨ تا ٢٠٠٤ در برنامه پخش زنده شنبه شب حضور داشت و قسمت "آپدیت آخر هفته" را مشترکاً جلوی دوربین برد. اجراهای او در این چند سال بسیار موفقیت‌آمیز بود و او را به فرد مشهور و ثروتمندی تبدیل کرد.

حضور جیمی فالن در سینما

6. جیمی فالن این برنامه را ترک کرد تا به صنعت سینما ملحق شود. او در فیلم‌هایی مانند تاکسی (٢٠٠٤) و تب استقرار (۲۰۰۵) ایفای نقش کرد.

آخر شب با جیمی فالن

7. پس از چند تجربه در زمینه سینما او در سال 2009 در نقش مجری برنامه آخرشب با جیمی فالن  در شبکه ان بی سی در سال به تلویزیون بازگشت؛ این برنامه بسیار موفق بود و او را به کمدین و مجری بسیار مشهوری تبدیل کرد.

جیمی فالن 7

جیمی فالن و برنامه امشب

8. جیمی فالن در سال ٢٠١٤ برنامه برنامه آخرشب با جیمی فالن را ترک کرد و به برنامه امشب پیوست تا به ششمین مجری این برنامه ی محبوب و قدیمی تبدیل شود.

9. جیمی فالن علاوه بر فعالیت‌های تلویزیونی‌اش دو آلبوم کمدی و سه کتاب نیز منتشر کرده‌است.

10. جیمی فالن  به غیر از اجراهای تلویزیونی، سابقه اجرای مراسم جوایز امی پرایم تایم در سال ۲۰۱۰ را هم در کارنامه خود دارد. او همچنین هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب (۲۰۱۷) را نیز به عنوان مجری اصلی اجرا کرده‌است.

جیمی فالن 2

برنامه امشب با اجرای جیمی فالن

11. در سوم آوریل ٢٠١٣ پس مدت‌ها حدس و گمان، شبکه ان بی سی رسماً اعلام کرد که فالن   همزمان با المپیک زمستانی ٢٠١٤،به عنوان ششمین مجری دائمی برنامه امشب جایگزین جی لنو خواهد شد. فالن  و لنو پارودی آهنگ "امشب" از برنامه امشب را با هم اجرا کردند. .شروع برنامه امشب فالن  در ١٧ فوریه ٢٠١٤ در شبکه ان بی سی 11.3 میلیون بیننده پای تلویزیون‌ها نشاند.

جیمی فالن

زندگی شخصی و خانوادگی جیمی فالن

12. فالن  در ۲۲ دسامبر ۲۰۰۷ با تهیه‌کننده آمریکایی نانسی جوونن ازدواج کرد. همسرش یکی از صاحبان شرکت فلاور فیلمز است که در زمینه تولید فیلم فعالیت می‌کند. این زوج صاحب دو فرزند، یکی متولد سال ۲۰۱۳ و دیگری متولد سال ۲۰۱۴ هستند. هردو فرزند آن‌ها از طریق رحم اجاره‌ای متولد شدند.

13. جیمی فالن  خود را یک مسیحی کاتولیک می‌داند. او در دوران کودکی تمایل زیادی برای کشیش شدن داشت.

14. او سگی گلدن رتریور به نام «گری فریک» دارد که یک‌بار در برنامه آخرشب با جیمی فالن  شرکت داشت.

سانحه برای جیمی فالن

15. در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۵، جیمی فالن دچار سانحه کنده شدن حلقه از انگشت شد. او در ابتدا روی قالی آشپزخانه‌اش سر خورد و در حال افتادن بود که انگشترش به لبه بالایی پیشخوان گیر کرد و انگشتش پاره شد. پس از مراجعه به اورژانس، به بخش جراحی فرستاده شد که عمل جراحی سرپایی و ۶ ساعته‌ای را روی انگشت او انجام گرفت. فالن  پس از ده روز بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه، به خانه بازگشت. به مدت چند ماه انگشت او بی‌حس و نسبتاً بی تحرک بود تا جایی که فالن  اعلام کرد به یک جراحی دیگر نیاز دارد. او در مراسم جایزه امی، با انگشتی بدون پانسمان ظاهر شد و در نهایت با انجام فیزیوتراپی، صدمه وارد شده به انگشت‌اش بر طرف شد و پس از چندین هفته پخش نشدن برنامه امشب، در سیزدهم جولای به برنامه بازگشت و از زحمات کادر پزشکی و پرستاران اورژانس تقدیر کرد. او همچنین درباره قالی آشپزخانه که مورد علاقه همسرش بود و نزدیک بود به قیمت از دست دادن انگشتش تمام شود گفت: «تحمل صبر کردن برای موقعی که آتشش می‌زنم را ندارم.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • اذرگون

    انگشتش دچار مشکل شده مجری طنز پردازه ، کت مشکی با کراوات مشکی تنشه

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها