راه‌اندازی شبکه اجتماعی جدید توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک که خودش یکی از کاربران پرکار و فعال در توییتر است، اخیرا از رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌هایشان انتقاد کرده و نوشته که در اندیشه ساخت «شبکه رسانه‌ای جدید» است.

راه‌اندازی شبکه اجتماعی جدید توسط ایلان ماسک

راه‌اندازی شبکه اجتماعی جدید توسط ایلان ماسک 

‏ایلان ماسک، تاجر و کارآفرین میلیاردر، در توییتی نوشت که در حال «بررسی جدی» ایجاد یک شبکه رسانه‌ای جدید است.

ایلان ماسک که خودش یکی از کاربران پرکار و فعال در توییتر است، اخیرا از رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌هایشان انتقاد کرده است.

ماسک در توییت قبلی خود گفته بود که «آزادی بیان» برای یک دموکراسی لازم است، اما آیا توییتر به این اصل پایبند است؟

در پاسخ به این سوال، او نظرسنجی را ایجاد کرد. نتیجه نهایی نظرسنجی، ۷۰ درصد رأی منفی بود. ماسک از کاربران درخواست کرد تا در این نظرسنجی شرکت کنند. او در ادامه نظرسنجی نوشته بود «پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. لطفا در رای دادن دقت کنید.»

 

این تاجر مشهور در پاسخ به نظر یکی از مخاطبانش به این‌که آیا او در فکر ساختن یک شبکه رسانه‌ای جدید با الگوریتمی باز است که آزادی بیان را در اولویت قرار می‌دهد و حداقل تبلیغات را دارد، نوشته بود که دارد این موضوع را به‌طور جدی بررسی می‌کند.

در صورتی که این مهندس ارشد شرکت فناوری‌های فضایی اسپیس اکس و بنیان‌گذار شرکت حمل‌ونقل یورینگ کمپانی تصمیم به ایجاد شبکه‌ای جدید در رسانه‌های اجتماعی داشته باشد، به صف طولانی و روبه رشدی از شرکت‌های فناوری ملحق می‌شود که خود را قهرمانان آزادی بیان معرفی می‌کنند و با بزرگ‌نمایی ایرادهای شرکت‌های بزرگی مانند توییتر و فیس‌بوک، امیدوارند کاربران ناراضی و کسانی را که احساس می‌کنند دیدگاه‌های آن‌ها در این شبکه‌های اجتماعی مورد سرکوب واقع شده است مجذوب خود کنند.

هرچند موضوع سانسور، سرکوب و بسیاری مسائل از این قبیل دیگر انکارشدنی نیست، اما پیش از این هیچ شرکت رسانه‌ای جدید‌- برای نمونه شرکت Truth Social Donald Trump یا «تروث» که بنیان‌گذار آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بود‌- نتوانسته است به میزان محبوبیت شبکه‌های اجتماعی اصلی حتی نزدیک بشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها