تبلیغات در گوگل چیست؟

تبلیغات در گوگل چیست؟

 

تبلیغات در گوگل چیست؟ آیا تبلیغ در گوگل می‌تواند سود یک کسب و کار را افزایش دهد؟تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادز دریچه‌ای است که دنیای دیجیتال مارکتینگ به روی کسب‌وکارها باز کرده است تا بتوانند محصولات و خدمات خود را معرفی کنند و سود خود را افزایش دهند. در این مطلب افراک شما را با مفهوم تبلیغ در گوگل آشنا خواهد کرد. با افراک همراه باشید.

 

 

تبلیغ در گوگل چیست؟

 

یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین و اینترنتی تبلیغات در گوگل می باشد. این روش یکی از پربازده ترین روش های تبلیغات در فضای دیجیتال می باشد. گوگل با استفاده از پلتفرم های خود بالقوه ترین مشتریان را به سمت شما سرازیر می کند. گوگل ادز Google Ads  یکی از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات گوگل است که بیشترین درآمد گوگل نیز از همین بستر می باشد. گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات و خدمات‌تان را در اختیار مخاطبین مورد علاقه‌تان قرار دهید.

 

رنک گوگل ادز چیست؟

 

رتبه و جایگاه تبلیغ را رنگ گوگل ادز یا رتبه گوگل ادز می‌نامند. رتبه تبلیغات گوگلی بر پایه امتیاز کیفی و استراتژی‌های مزایده مشخص می‌شود. اگر توجه کرده باشید اغلب چند لینک اول و آخر صفحه برای تبلیغات گوگلی است و نشان AD در کنار لینک‌ها وجود دارد. هرچه تبلیغات شما مدیریت بهتری داشته باشد، جایگاه بالاتری را کسب می‌کند. در نتیجه تعداد کلیک ها بر روی سایت شما بیشتر خواهد شد و مشتریان بیشتری کسب خواهید کرد.

 

گوگل2

تعرفه تبلیغ در گوگل

 

هزینه تبلیغ در گوگل فقط به ازای ورود کاربران به سایت شما می باشد. یعنی زمانی که کاربری کلمات مرتبط با سایت شما را در گوگل سرچ کند و سایت شما در صفحه نتایج جستجو به کاربر نمایش داده شود، هیچ هزینه ای بابت نمایش تبلیغات به کاربر از شما کسر نمی شود. فقط و فقط زمانی که کاربری بر روی وب سایت شما کلیک کند و وارد سایت شما شود از بودجه ی تبلیغات گوگل شما هزینه کسر می شود. به همین دلیل برخی به تبلیغ در گوگل، تبلیغات کلیکی گوگل هم می گویند. هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل، به کلمه کلیدی شما و امتیاز کیفی که از گوگل دریافت می کنید (quality score) بستگی دارد. هزینه هر کلیک بسته به میزان رقابت در کلمه کلیدی مورد نظر می تواند از چند صد تومان تا چند هزار تومان متغیر باشد.

 

افزایش آگاهی برند از تبلیغات گوگل

 

متدها و ابزارهای متنوعی برای افزایش آگاهی از برند وجود دارد؛ از کارآمدترین آنها می‌توان به سرویس تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) اشاره کرد. بهترین کمپین تبلیغاتی که در گوگل ادز برای افزایش آگاهی از برند می‌توانید استفاده کنید، کمپین‌هایی است که به منظور ارتباط مخاطبان با برند ساخته می‌شوند و اصطلاحا brand-engagement نام دارند. هدف این کمپین‌ها ایجاد آگاهی و ارتباط مثبت مخاطبان با کسب‌وکار، محصولات و خدمات آن و در نهایت افزایش آگاهی از برند است.

کلام آخر با افراک

 

تبلیغ در گوگل می‌تواند یک سایت را به راحتی در اولین جایگاه جست‌وجوی گوگل قرار دهد. پیرو آنچه گفته شد اگر به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید می‌توانید ساخت اکانت گوگل ادز و راه‌اندازی کمپین تبلیغات گوگلی خود را به افراک بسپارید. ما آماده‌ایم تا در مورد تبلیغات گوگل، هر گونه اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها