روش‌های نوین و جذاب کسب درآمد

هر چه روند زندگی انسان‌ها رو به جلو و مدرنیته حرکت می‌کند نیازهای اساسی برای گذراندن راحت‌تر زندگی نیز به همین میزان زیاد شده و خدمات بیشتری را می‌طلبد.

روش‌های نوین و جذاب کسب درآمد

یکی از پیامد‌ها یا شاید دستاوردهایی که ورود زندگی انسان به فاز مدرنیته داشته است، ظهور و بروز مشاغل و فرصت‌های شغلی نوین است. در حال حاضر یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین مشاغل معرفی شده به جوامع بشری، بنگاه‌ها یا مؤسسات اجاره ماشین هستند. تأسیس مؤسسه‌ی اجاره خودرو یا حضور در این بنگاه‌ها جهت فعالیت در بخش‌های مختلف را می‌توان در دسته‌ی مشاغل نوین و جذاب برای کسب درآمد در نظر گرفت.

اگر چه بسیاری از مردم کشور ما از خدمات مؤسسه‌های فعال در زمینه‌ی اجاره خودرو در تهران و سایر شهر و استان‌های کشور استفاده می‌کنند، اما به صورت کامل و جامع از شرایط، نوع اجاره و دلایل اجاره ماشین اطلاعی ندارند. در این مقاله سعی داریم ضمن معرفی مشاغل مربوط به اجاره خودرو، به مزایای فعالیت در این زمینه و علل انجام این کار بپردازیم:

اجاره خودرو به چه معناست؟

اجاره خودرو یا رنت ماشین، یکی از روش‌هایی است که در عموم کشورهای جهان به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد‌. انجام این عمل به صورت غیرقانونی ممکن است تبعات بسیار خطرناکی داشته باشد، از این رو در اغلب کشورها، مؤسساتی تحت عنوان بنگاه یا مؤسسه کرایه اتومبیل با دریافت مجوز از مراجع قانونی، آغاز به کار و به صورت موازی ایجاد شغل برای افراد مختلف نمودند. روند کاری این مؤسسات به این صورت است که فرد یا افرادی به عنوان مؤسس این مجموعه، اقدام به خرید تعدادی ماشین امن و مدرن اما در رنج قیمت‌های مختلف می‌کنند. علت ایجاد تنوع در مدل ماشین‌ها، تأثیر این مسئله بر قیمت اجاره خودرو و پوشش‌دهی نیاز عموم مراجعه کنندگان با هر میزان بودجه و نوع سلیقه است.

در ادامه‌ی روند فعالیت این مراکز دو بخش پارکینگ و بخش دفتری تأسیس می‌شود. در بخش دفتری، افراد گوناگونی مثل مدیر بخش بیمه، مکانیک، پشتیبانی، حسابدار، اپراتور تلفنی و .... به انجام فعالیت می‌پردازند تا با انجام کار گروهی، بهترین کیفیت را به مشتریان ارائه کنند. اگر چه بسیاری از مراکز اجاره خودرو وجود دارند که تعداد کارمندان خود را محدود کرده و در هر بخش از فرد متخصص استفاده نمی‌کنند، اما گفتنی است هر چه تعداد افراد شاغل یک مؤسسه بیشتر و تخصصی‌تر باشد، فعالیت آن مجموعه باکیفیت‌تر خواهد بود. البته نقش رانندگان را نمی‌توان در فرایند اجاره خودرو ندیده گرفت، چرا که بسیاری از افراد تنها به علت نداشتن گواهی‌ نامه یا مهارت در رانندگی اقدام به اجاره ماشین در شهرهای مختلف می‌کنند.

روند اجاره دادن خودروها

پس از این که مرکز مربوطه تأسیس شده و شروع به کار کرد به سرعت، خیل درخواست‌ها برای اجاره خودرو آغاز می‌شود. روند اجاره خودرو با توجه به قوانین و شرایط هر مؤسسه کرایه اتومبیل متفاوت است و نمی‌توان برای همه‌ی این مراکز سلسله مراحل کاملاً مشابهی در نظر گرفت، اما بخشی از این موارد کاملاً مشابه بوده و جزو روند قانونی است. برای اجاره هر ماشین، ابتدا بخش پشتیبانی دارا بودن بیمه، کارت ماشین، معاینه فنی و از این قبیل مسائل را چک می‌کند. سپس یک مکانیک زبده، سلامت ماشین را از لحاظ فنی و ظاهری مورد بررسی قرار خواهد داد. در این زمان ماشین قابل ارایه و تحویل به متقاضی است. برای آن‌ که مؤسسه‌ی مذکور برای اجاره دادن خودرو به شخص مراجعه کننده اعتماد کند کارت شناسایی، گواهی نامه رانندگی فرد و اعتبارش، گواهی سلامت جسمی و روحی و .... فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پس از آن به علت بالا بودن تقریبی قیمت و هزینه اجاره اتومبیل، برای آن که از پرداخت هزینه‌ی ذکر شده اطمینان حاصل شود مؤسسه به دریافت یک کالای امانی مثل کارت شناسایی می‌کند. علاوه بر کارت شناسایی، کارت بانکی فرد که میزان و مقدار بیشتری از هزینه اجاره خودرو در آن موجود است، تا پایان مدت زمان اجاره در اختیار مؤسسه باقی خواهد ماند. علت این امر، جلوگیری و جبران مشکلاتی است که ممکن است در پی بروز مشکلات احتمالی چون تصادف و .‌‌... به وجود بیایند. بدیهی است پس از تحویل ماشین به صورت سالم و آسیب ندیدن دستگاه، کارت بانکی و کارت شناسایی یا هر وسیله‌ی دیگری که برای تضمین ارائه شده است به اجاره کننده باز خواهد گشت.

دلایل اجاره خودرو

2

شرایط خرید ماشین و قیمت آن امروزه به صورتی تغییر یافته و با افزایش بی‌رویه مواجه شده است که بسیاری از افراد توان خرید ماشین مناسب را ندارند و ترجیح می‌دهند به جای خرید یک‌ ماشین بی‌کیفیت از ماشین‌های به روز و مدل بالای یک موسسه‌ی اجاره اتومبیل استفاده کنند. اما عدم توانایی جهت خرید ماشین، تنها دلیل اجاره کردن مدت دار ماشین برای انجام فعالیت‌ها نمی‌باشد. گاهی فرد توان خرید ماشین را دارد یا اصلاً دارای ماشین شخصی نیز می‌باشد اما به علل متعدد دیگری، برای انجام فعالیت‌های خود دست به اقدام برای اجاره کردن خودرو از یک مؤسسه معتبر می‌زند.

از جمله‌ی این علل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • سفر به شهرهای مختلف با وسایل حمل و نقل عمومی
  • علاقمندی به استفاده از مناظر مسیر و بهره بردن از هم صحبتی با همسفران
  • علاقه به تنوع و تجربه‌ی همه‌ی انواع ماشین‌های به روز
  • تجربه‌ی استفاده از ماشینی خاص پیش از خرید
  • گاهی افراد به علت نداشتن خودرو یا قدیمی بودن رنگ و مدل خودروی شخصی‌شان برای روز عروسی اقدام به اجاره خودرو می‌کنند و .....

همان طور که بیان شد، اجاره خودرو متقاضیان بسیاری دارد و برای صاحبین این کسب و کار درآمد زیادی را به ارمغان خواهد آورد. اما  بالا بودن میزان تقاضای افراد مختلف برای  اجاره خودرو موجب می‌شود مؤسسه‌های کرایه دهنده  خودررو نتوانند ظرفیت خود را برای پاسخگویی افزایش دهند و به همین دلیل شروع به همکاری با افرادی که دارای خودرو هستند و خودروی آنان بلااستفاده مانده است، می‌کنند. می‌توان گفت این کار برای دو طرف مزایایی زیادی به همراه دارد، چرا که بسیاری اگر چه دارای ماشین هستند اما توان تأسیس یک مؤسسه اجاره ماشین را ندارند. برای مؤسس بنگاه اجاره خودرو تنها مزیتی که وجود دارد توان پاسخگویی به نیاز مراجعین است، اما گستره‌ی مزیت‌های این کار برای شخصی که ماشین خود را به عنوان ماشین اجاره‌ای به بنگاه می‌سپارد، بسیار بیشتر است.

از جمله این مزایا می‌توان به مواردی چون جمع شدن سرمایه  به میزان قیمت پرداختی همان ماشین در مددت زمان کوتاه، به جریان افتادن  سرمایه‌ای که خوابیده است، ایجاد شغل مناسب، امکان همکاری با  مجموعه به عنوان راننده، بهره‌مندی از مزایایی چون پرداخت حق بیمه و ...... اشاره نمود.

3

یکی از بهترین و موفق‌ترین مؤسسات فعال در این زمینه، مؤسسه‌ی اجاره خودرو سپریس در تهران است. سپریس، به عنوان یک مرکز آنلاین اجاره خودرو با در نظر گرفتن شرایط ویژه‌ای چون پشتیبانی ۲۴ ساعته، ارائه قیمت مناسب، تاریخ‌های متعدد، تنوع بالای خودروها و ..... همواره سعی بر رقم زدن تجربه‌ای خوب برای مشتریان خود دارد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این مجموعه، مشاهده ماشین‌ها، خدمات موجود و اجاره خودرو به درگاه اینترنتی http://sepris.com مراجعه فرمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها