پروژه جدید بن سلمان:

ساخت پارک جنگلی در عربستان

عربستان اعلام کرد پروژه پارک ملک سلمان در ریاض آغاز شد و بزرگترین پارک جهان احداث می شود.

ساخت پارک جنگلی در عربستان

به گزارش مستقل آنلاین،الشرق الاوسط نوشت:

همزمان با پیگیری پروژه استراتژی سبز ریاض ، یک منبع رسمی در بنیاد پارک ملک سلمان تأیید کرد که تلاش‌هایی برای تبدیل پارک عمومی و منطقه شهری در مقیاس بزرگ در ریاض به یک واقعیت ملموس در حال انجام است.

فیصل الماجد، مدیر روابط عمومی و بازاریابی بنیاد ملک سلمان پارک فاش کرد که نقشه راه برای کارهای عملیاتی در حال حاضر در حال انجام است.

 به گفته الماجد، مشارکت این بنیاد در نمایشگاه بین المللی ریاض و مجمع فناوری های جنگل کاری که از 29 تا 31 مه برگزار شد، تعهد آن ها را به کاشت یک میلیون درخت تایید می کند.

الماجد خاطرنشان کرد که مجمع تلاش های پیشرفته ای در زمینه تبادل تحقیقات و تخصص داشته است و به راه اندازی یک مطالعه علمی کمک کرده است که بتواند اجرای پروژه پارک را ترسیم کند.

الماجد در گفتگو با الشرق الاوسط تأیید کرد که بنیاد برای مهندسی مجدد خاک پارک تلاش خواهد کرد تا آن را برای کاشت آماده کند. مهندسی مجدد خاک شامل افزودن بیش از یک لایه خاک و میکروارگانیسم ها می شود. علاوه بر این، همچنین شامل افزایش سطح نیتروژن برای افزایش باروری است.

پروژه ریاض سبز به تنهایی شاهد کاشت 7.5 میلیون درخت در سرتاسر پایتخت خواهد بود و به افزایش سرانه فضای سبز کمک خواهد کرد.

الماجد خاطرنشان کرد که دستاوردهای چنین پروژه هایی شامل تقویت تنوع زیستی چه در پرندگان، چه حشرات و یا محیط سبز شهر ریاض است.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: بنیاد پارک ملک سلمان یکی از چهار پروژه بزرگی است که توسط ملک سلمان بن عبدالعزیز در مارس 2019 راه اندازی شده است.

پارک ملک سلمان در بیش از 16 کیلومتر مربع ساخته شده است تا به بزرگترین پارک شهری در جهان تبدیل شود که طیف گسترده ای از گزینه ها و فعالیت های با کیفیت را برای ساکنان و بازدیدکنندگان شهر ارائه می دهد.

 این پارک به افزایش پوشش گیاهی منطقه و افزایش سرانه فضای سبز کمک شایانی خواهد کرد که تأثیر مستقیم و مثبتی بر کیفیت محیط و اقلیم خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها