چین، تایوان را بخش جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند

چین، تایوان را بخش جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند

چین، تایوان را بخش جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌داند

 

جنگ اوکراین نشان داد جهان در برابر یک تهاجم قطعی هیچ واکنشی نشان نخواهد داد، شواهد می‌گوید برای چین که بزرگترین بازارهای مالی جهان را در دست دارد حتی تحریم چاره کار نیست. چین اخیرا با رزمایش و پروازهایی بر فراز تایوان بر تمامیت ارضی خود و حاکمیت بر منطقه تایوان صحه می‌گذارد.

حالا وزیر خارجه چین می‌گوید: تایوان و اوکراین در ماهیت خود تفاوت دارند و به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از چین است و مسائل تایوان جزو مسائل داخلی چین است. مسئله اوکراین از اختلاف میان این کشور با روسیه نشأت می‌گیرد.

 

وزیر خارجه چین همچنین توضیح داد: برخی از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین دفاع می‌کنند اما این حق را به چین نمی‌دهند. در مورد تایوان، این مواضع استاندارد دوگانه کاملاً آشکاری است. 

 

او می‌گوید؛ علت ریشه‌ای تنشی که در تنگه تایوان وجود دارد، این است که حزب «دی‌پی‌پی» اصل چین واحد را به‌رسمیت نمی‌شناسد و مقامات این حزب با حمایت از جدایی‌طلبان به دنبال از بین بردن آینده تایوان هستند.

 

حمایت آمریکا از جدایی‌طلبان تایوانی موجب افزایش تنش در تنگه تایوان شده و صلح و ثبات منطقه را به خطر انداخته که عواقب زیادی برای آمریکا خواهد داشت. 

 

دو سوی تنگه تایوان تاریخ مشترکی دارند و آینده تایوان در گروه روابط دوستانه با سوی دیگر تنگه خواهد بود و نه وعده‌های نیروهای خارجی. آن‌ها باید بدانند مسیر استقلال تایوان به بن‌بست می‌رسد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها