ترامپ تَکرار کرد، مجلس آمریکا فتح شد!

ترامپ تَکرار کرد، مجلس آمریکا فتح شد!

پس از حمایت ترامپ از یاران خود، آن‌ها موفق شدند در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و سنا بر دموکرات‌ها پیروز شوند.

 

نامزدهای جمهوری خواه مورد تایید دونالد ترامپ، برای فرمانداری پنسیلوانیا و سنای آمریکا در کارولینای شمالی روز سه شنبه در بزرگترین آزمون پیش از انتخابات میان دوره‌ای کنگره در نوامبر، پیروزی مهمی به دست آوردند. 

اما مدیسون کاثورن، نماینده جمهوری‌خواه در کارولینای شمالی که از طرف ترامپ حمایت می‌شود، پس از یک رشته گیج‌کننده از رسوایی‌های خودساخته، نامزدی خود را برای دومین دوره ریاست جمهوری از دست داد.

بزرگترین شب انتخابات سال تاکنون نتایج متفاوتی را برای ترامپ و جنبش راست افراطی او به همراه داشته است.

 در انتخابات مقدماتی سنا برای جمهوری خواهان در پنسیلوانیا که در آن دکتر مهمت اوز، شخصیت تلویزیونی مورد حمایت ترامپ، گرفتار آن شده بود، بزرگترین پیروزی به دست آمد.

اگرچه ترامپ در سال 2020 کاخ سفید را به رئیس جمهور جو بایدن دموکرات، باخت اما نفوذ پایدار او بر حزبش موضوع اصلی این انتخابات بوده است. زیرا جمهوری خواهان در حال مبارزه برای بیرون راندن دموکرات ها از کنترل کنگره ایالات متحده هستند.

داگ ماستریانو، سناتور ایالت پنسیلوانیا، که ادعاهای نادرست ترامپ مبنی بر تقلب در رأی دهندگان سال 2020 را تایید کرده بود و در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا حمله کرده بود، در رقابت فرمانداری با جاش شاپیرو، دادستان کل دموکرات، روبرو خواهد شد.

برخی از اعضای حزب جمهوری خواه انتظار داشتند ماستریانو رای دهندگان میانه رو را در انتخابات سراسری 8 نوامبر خنثی کند، تا پیروزی مقدماتی مسجل شود.

ترامپ بیش از 150 نامزد را تایید کرده است، زیرا او تلاش می‌کند جایگاه خود را به عنوان پادشاه حزبش تثبیت کند، اگرچه همه‌ی گزینه‌های او پیروز نشده‌اند.

در انتخابات مجلس سنای ایالات متحده در پنسیلوانیا، معاون فرماندار جان فترمن - یک لیبرال رادیکال که علاقه او به هودی و شلوارک باعث جذابیتش شده است - علیرغم اینکه از روز جمعه پس از سکته مغزی در بیمارستان بستری بود، نامزد دموکرات ها شد.

بایدن در بیانیه ای از فترمن تمجید کرد و در عین حال هشدار داد که هرکس در رقابت جمهوری خواهان پیروز شود برای ایالت "بیش از حد خطرناک، بیش از حد هوس باز و بیش از حد افراطی" خواهد بود.

جمهوری خواهان در موقعیت مناسبی برای به دست آوردن مجدد کنترل مجلس نمایندگان هستند، که این پیروزی می‌تواند برنامه قانونگذاری بایدن را با مشکل مواجه کنند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز سه شنبه تکمیل شد، میزان محبوبیت عمومی بایدن 42 درصد است و 50 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد او را تایید نمی‌کنند.

دموکرات‌ها شانس بیشتری برای حفظ سنا دارند، در حال حاضر 50 به 50 بین احزاب تقسیم می‌شود و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، توازن برقرار می‌کند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها