فساد گزارشگر ویژه سازمان حقوق بشر؛

این گزارشگر رشوه می‌گیرد

گزارشگر حقوق بشر پیشتر از چین و قطر مبالغ ۱۵۰ هزار و ۲۵ هزار دلار دریافت کرده است.

این گزارشگر رشوه می‌گیرد

نویسنده: سازمان دیده‌بان حقوق بشر Hillel Neuer

مترجم: سودابه قیصری

‏به گزارش دیده‌بان حقوق بشر، آلِنا دوشِن (دوهان) گزارشگر ویژه سازمان حقوق بشر سازمان ملل در زمینه اثر منفی اقدامات سرکوبگرانه‌ی یکجانبه، از چین مبلغ ۲۰۰ هزار دلار دریافت کرده تا به رژیم در سفیدشویی پاکسازی نژادی قوم ایغور کمک کند. آلنا دوشن (دوهان) فردا دیداری تبلیغاتی از ایران خواهد داشت. 

‏وی که به اصطلاح کارشناس مستقل حقوق‌بشر در سازمان ملل است قبلا نیز مبلغ ۲۵ هزار دلار از قطر و ۱۵۰ هزار دلار از روسیه دریافت کرده است. آلنا دوشن (دوهان اصالتا اهل بلاروس) استاد قانون بین‌الملل و رئیس مرکز تحقیقات صلح دانشگاه دولتی بلاروس است. 

النا دوشن _ چین

‏دیده‌بان حقوق بشر از سفیر ایالات متحد در سازمان ملل خواسته این سوءاستفاده طعنه‌آمیز از سازمان ملل را محکوم کند.

دریافت پول توسط گزارشگر حقوق بشر

‏براساس اطلاعات پنهان در صفحه ۵۰ این فایل ۸۳ صفحه‌ای UN https://t.co/GG1HShZ21F‎، آلنا دوشن گزارشگر ویژه در باب اثر منفی اقدامات سرکوبگرانه یکجانبه، از واژه "دیکتاتورها" برای تحریم‌های غربی استفاده و ۲۰۰ هزار دلار از چینی‌ها دریافت کرد.

 

‏در مقابل، دوشن امتیاز اهدایی شورای حقوق بشر سازمان ملل خود را در خدمت افراطی‌ترین اشکال دروغ‌پراکنی چینی‌ها ازجمله این رویداد تبلیعاتی مورد حمایت رسمی رژیم که بر آزار و ظلم به ایغورها سرپوش می‌گذارد، قرار داد.

https://t.co/mZnx6so2g2

‏در دسامبر و پس از دریافت ۲۰۰ هزار دلار از چین، آلنا ناگهان در این رویداد رژیم چین ظاهر شد و به یک سری از ویدیوها و سخنرانی‌هایی که بر اعزام گله‌ای ۱ میلیون ایغور به اردوگاه‌ها سرپوش می‌گذاشت، مشروعیت بخشید و به دروغ شین‌جیانگ را یک آرمانشهر به تصویر کشید. 

گزارش تبلیغاتی النا دوشن _ اویغورها

‏این افراطی‌ترین رویداد تبلیغاتی بود که آلنا دوشنِ سازمان حقوق بشر سازمان ملل تا کنون اجرا کرده تا به چین کمک کند از مسئولیت خود در قبال ظلم و جور به میلیون‌ها ایغور فرار کند، اما قطعا اولین بارش نبوده است. ‏در سپتامبر، او سخنران اول رویدادی علیه تحریم‌های غربی بود که با حمایت مالی کامل چین برگزار می‌شد.

asnad

‏چین این رویداد شورای حقوق بشر سازمان ملل با بلاروس، جمهوری اسلامی، نیکاراگوئه، ونزوئلا و زیمبابوه را حمایت مالی کرد. نکته جالب این که دوشن برای دانشگاه دولتی رژیم لوکاشنکو کار می‌کند؛ قبلا از ونزوئلا و زیمبابوه دیدار کرده و امروز به ایران می‌رود.

چین و النا دوشن

‏چین مبلغ زیادی در دفتر حقوق بشر سازمان مللِ النا دوشن (دوهان) فاسد سرمایه‌گذاری می‌کند زیرا در مارس، ایالات متحد، بریتانیا، اتحادیه اروپا و کانادا به دلیل اقدام به نسل‌کشی ایغورها تحریم‌هایی را علیه چین اعلام کردند. چینی‌ها عنوان سازمان مللِ آلنا دوشن (دوهان) را برای جنایت خواندن تحریم‌ها می‌خواهند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها