تمام کودکان آمریکایی برای مقابله با کرونا واکسینه می شوند

سازمان غذا و داروی آمریکا طی فرمانی اجازه تزریق واکسن فایزر به همه کودکان آمریکایی را داد.

تمام کودکان آمریکایی برای مقابله با کرونا واکسینه می شوند

سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز سه‌شنبه اجازه استفاده از دوز واکسن تقویتی فایزر را برای کودکان 5 تا 11 ساله صادر کرد که باعث می‌شود همه افراد در این کشور که در سن بالاتر از 5 سال باشند واکسینه شوند. این در حالی است که کودکان زیر پنج سال هنوز واجد شرایط واکسن COVID-19 در ایالات متحده نیستند.

دولت ایالات متحده در مواجهه با داده‌هایی که نشان می‌دهد ایمنی واکسن در طول زمان کاهش می‌یابد، بر آمریکایی‌های واجد شرایط فشار می‌آورد تا تقویت‌کننده‌ها را دریافت کنند، و اخیراً مجوز تقویت دوم را برای افراد 50 ساله و بالاتر صادر کرده است.  تقریباً 102.3 میلیون نفر اولین دوز تقویت کننده را دریافت کرده اند.

 رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: مجوز جدید به منظور ایجاد حفاظت مداوم در برابر کووید-19 برای کودکان 5 تا 11 ساله است.

مشخص نیست که چه تعداد از والدین تصمیم خواهند گرفت که فرزندان خود را در آن گروه سنی دوز سوم دریافت کنند.  بر اساس داده های CDC، فقط 28.8 درصد از کودکان 5 تا 11 ساله به طور کامل واکسینه شده اند.  این کمترین پوشش واکسیناسیون را در بین همه گروه ها نشان می دهد.

 دکتر پل آفیت، متخصص بیماری‌های عفونی کودکان در بیمارستان کودکان فیلادلفیا، گفت که تزریق واکسن‌های تقویت‌کننده در گروه سنی تأثیر محدودی بر همه‌گیری خواهد داشت، حتی با وجود شواهدی مبنی بر اینکه واکسن‌های اضافی در برابر بیماری خفیف برای سه تا شش ماه محافظت می‌کنند.

آفیت گفت:هدف این واکسن چیست؟ آیا ما برای مدت محدودی سعی در محافظت در برابر همه عفونت های علامت دار داریم؟ یا سعی می کنیم در برابر بیماری های جدی محافظت کنیم، در این صورت همه شواهد نشان می دهد که ما از بیماری های جدی جلوگیری می کنیم.

CDC جلسه ای را با مشاوران خارجی برای بحث در مورد تقویت کننده واکسن در روز پنجشنبه برنامه ریزی کرده است.  مدیر آژانس در مورد مدیریت واکسن ها حرف آخر را می زند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها