فساد ترامپ افشا شد

دادستان نیویورک اعلام کرد به مدارکی دست پیدا کرده که حاکی از فساد مالی دونالد ترامپ است.

فساد ترامپ افشا شد

به گزارش مستقل آنلاین، رویترز نوشت:

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، از دادگاه نیویورک می خواهد که درخواست لتیتیا جیمز، دادستان کل ایالت برای تحقیر او را رد کند، وی گفت دلایلی که منجر به احظار او توسط دادستان شده واهی است و او را متهم به تغییر مناقشه کرده است.

جیمز اخیرا گفت که ترامپ به حکم دادگاه مبنی بر اجرای "کامل" احضاریه او به عنوان بخشی از تحقیقات مدنی در مورد فعالیت های تجاری خود عمل نکرده است. او از دادگاه خواست تا ترامپ را تحقیر کند و تاجری که به سیاستمداری تبدیل شده است، حداقل 10 هزار دلار در روز جریمه کند تا زمانی که وی از این امر پیروی کند.

آرتور انگورون، قاضی دادگاه عالی نیویورک، جلسه استماع 25 آوریل را در مورد درخواست توهین برنامه ریزی کرد. آلینا حبا، وکیل ترامپ، اواخر روز سه‌شنبه در پرونده‌ای در دادگاه گفت اسنادی که جیمز درخواست می‌کرد در اختیار سازمان ترامپ، شرکت خانوادگی او بود که قبلا «تعداد قابل توجهی از اسناد» را به دفتر دادستان کل ارائه کرده بود.

تحقیقات سه ساله دادستان کل بر این موضوع متمرکز است که آیا سازمان ترامپ - که هتل ها، زمین های گلف و سایر املاک و مستغلات را در سراسر جهان مدیریت می کند - ارزش دارایی های خود را برای دریافت وام های مطلوب و کسر مالیات اشتباه اعلام کرده است یا خیر.

ترامپ ماه گذشته گفت که تا 31 مارس به احضاریه درخواست اسناد "به طور کامل" عمل خواهد کرد، اما هیچ سندی در این مهلت ارائه نکرد. یکی از وکلای او این احضاریه را "بیش از حد جدی" خواند.

جیمز پاسخ داد که «کشتی مدت‌هاست که برای ترامپ حرکت کرده است» تا به این احضاریه اعتراض کند و از انگورون خواست تا ترامپ را تحقیر کند. به گفته دفتر جیمز، ضرب الاجل 31 مارس خود تمدید از 3 مارس بود که جیمز پس از درخواست زمان بیشتر ترامپ با آن موافقت کرد.

حبا نوشت که دفتر جیمز "تلاش های ترامپ برای شرکت در بحث های حسن نیت برای حل مسائل ظاهری" را رد کرده و در تلاش است تا "این موضوع را به یک نمایش عمومی تبدیل کند." دفتر جیمز از اظهار نظر درباره پرونده ترامپ خودداری کرد.

ترامپ که یک جمهوری خواه است، تخلف را رد می کند و تحقیقات را با انگیزه سیاسی خوانده است. جیمز یک دموکرات است.

جیمز گفته است که تحقیقات «شواهد مهمی» پیدا کرده است که صورت‌های مالی سازمان ترامپ بر ارزیابی‌های گمراه‌کننده دارایی‌ها تکیه دارد. او به دنبال وادار کردن Cushman & Wakefield (CWK.N)، یک شرکت املاک و مستغلات است که ارزیابی‌هایی را برای سازمان ترامپ انجام داده است، تا سوابق خود را تحویل دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها