ترامپ و پسرش به زندان می‌روند؟

با افشای پیامی از پسر ترامپ مبنی بر ابطال انتخابات ریاست جمهوری،احتمالا او و پدرش محاکمه و زندانی می‌شوند.

ترامپ و پسرش به زندان می‌روند؟

به گزارش مستقل آنلاین شبکه سی ان ان نوشت:

 دو روز پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020، فرزند دونالد ترامپ به مارک میدوز، رئیس کاخ سفید پیامک داد و راهبردهایی را برای براندازی نتیجه اعلام کرد.

 ترامپ جونیور در این پیام نوشت: «این کاری است که ما باید انجام دهیم، لطفاً آن را بخوانید و لطفاً به همه کسانی که نیاز به دیدن آن دارند بفرستید، زیرا مطمئن نیستم که موفق به انجام این کار می‌شویم یا نه» 

 یکی از مقامات حقوقی برجسته این متن را "تیر خلاص به ترامپ" نامیده است. سی ان ان گفت این متن در 5 نوامبر 2020 ارسال شده است، دو روز قبل از اینکه جو بایدن برنده انتخابات و رئیس جمهور بعدی اعلام شود.

 دو ماه پس از 5 نوامبر، در 6 ژانویه 2021، حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. گزارش سنا، هفت کشته را به این شورش مرتبط کرد.

 به گزارش سی ان ان، ترامپ جونیور در متن های خود برای میدوز، استراتژی هایی را که تیم ترامپ دنبال می کرد، و همچنین دروغ هایی در مورد تقلب در انتخابات منتشر می کردند و مقامات ایالتی و فدرال را تحت فشار قرار می دادند، ارائه کرد.

 چنین تاکتیک‌هایی شامل شکایت در ایالت‌های نوسانی بود که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها رد شدند. سی‌ان‌ان همچنین گفت که ترامپ جونیور پیشنهاد کرده است که اگر چنین اقداماتی مؤثر واقع نشد، قانون‌گذاران کنگره می‌توانند نتایج انتخابات را رد کرده و به حفظ ترامپ در قدرت رای دهند.

 بلافاصله پس از حمله به کنگره، 147 جمهوری خواه در کنگره به نتایج در ایالت های کلیدی اعتراض کردند.

 آلن فوترفاس، وکیل ترامپ جونیور، به سی‌ان‌ان گفت: «پس از انتخابات، ترامپ پیام‌های متعددی از طرفداران و دیگران دریافت کرد.  با توجه به تاریخ، این پیام احتمالاً از شخص دیگری نشات گرفته و ارسال شده است.»

 سی ان ان گفت متن ترامپ جونیور توسط کمیته تحقیق در مورد حمله کنگره به دست آمده است.  این هفته، کمیته با خواهر ترامپ جونیور، ایوانکا ترامپ، و همسرش جارد کوشنر که هر دو از مشاوران ارشد سابق کاخ سفید بودند، مصاحبه کرد.  شهادت آنها که نزدیکترین افراد به رئیس جمهور سابق هستند اهمیت بالایی دارد.  سخنگویان میدوز و کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان به CNN اظهار نظری نکردند.

 در محافل سیاسی، موضوع مجرمیت کیفری هم برای تلاش برای براندازی انتخابات و هم حمله به ساختمان کنگره یکی از  موضوعاتی است که مطرح شده و احتمال دارد به این 2 دلیل وی را محاکمه کنند.

 حدود 800 نفر در رابطه با حمله به کنگره متهم شده اند، اما تاکنون تنها استیو بنن در میان مشاوران نزدیک ترامپ با اتهام جنایی روبرو شده است.

این هفته، مجلس نمایندگان آمریکا همین اتهام را برای دن اسکاوینو، دستیار رسانه‌های اجتماعی ترامپ، و پیتر ناوارو، مشاور تجاری کرد و آنها را نیز برای بازپرسی احظار کرد.

 ماه گذشته، یک قاضی فدرال گفت که به نظر می رسد ترامپ چندین جنایت مرتکب شده است.

 قاضی دیوید کارتر گفت: «بر اساس شواهد، دادگاه متوجه می‌شود که به احتمال زیاد رئیس‌جمهور ترامپ و دکتر [جان] ایستمن [استاد حقوقی که به ترامپ مشاوره حقوقی می‌داد] توطئه‌ای غیرصادقانه برای ممانعت از برگزاری جلسه مشترک کنگره در 6 ژانویه 2021 داشته باشند». 

 کارتر همچنین طرح ترامپ را «کودتا در جستجوی یک نظریه حقوقی» توصیف کرد.

بر این اساس باید منتظر ماند تا تحقیقات کنگره آمریکا به نتیجه برسد،در صورتی که شواهد دال بر محکومیت ترامپ و اطرافیانش باشد وی قطعا محاکمه و زندانی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها