سریال‌ طنز اوکراینی و وعده‌های توخالی مرکل به زلنسکی

در این فیلم که ‏صحنه‌ای از سریال «خادم مردم» است، زلنسکی در آن نقش رییس جمهور اوکراین را بازی کرده است: مرکل به او زنگ زده و می‌گوید درخواست عضویت‌شان در اتحادیه اروپا پذیرفته است.

حجم ویدیو: 1.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18

وعده‌های توخالی مرکل به زلنسکی در سریال‌ طنز اوکراینی 

 

روز اول مارس هنگامی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین  در یک سخنرانی پرشور ویدیویی (احتمالا از کی‌یف) خواستار پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در سریعترین زمان ممکن شد، نمایندگان پارلمان از جای خود برخاستند و برای او کف زدند. زلنکسی یک روز قبل از آن رسما این تقاضا را ارائه کرده بود.

روبرتا متسولا، رئیس پارلمان از زلنسکی و مردم اوکراین برای مقاومت "قهرمانانه" آنها در برابر مهاجمان روس قدردانی کرد و گفت: «ما باید آینده را باهم بسازیم.» اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا با پیوستن اوکراین به این اتحادیه موافقند و چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا، رئیس جمهور اوکراین را "تجسم ارزش‌های اروپایی" توصیف کرد.

 

با این حال او نیز نمی‌تواند به زلنسکی قولی بدهد یا حتی یک چارچوب زمانی برای پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا تعیین کند. اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید: «مردم اوکراین الهام‌بخش‌اند و هیچ‌کس  نمی‌تواند تردیدی داشته باشد که آنها متعلق به اروپا هستند. اما هنوز راه زیادی در پیش است.»

 

در این این فیلم که ‏صحنه‌ای از سریال «خادم مردم» است، زلنسکی در آن نقش رییس جمهور اوکراین را بازی کرده است: مرکل به او زنگ زده و می‌گوید درخواست عضویت‌شان در اتحادیه اروپا پذیرفته است.

اما بعد از آنکه حسابی از مرکل تشکر می‌کند صدراعظم آلمان می‌گوید اشتباهی به او زنگ زده است

 

 این قطعه فیلم شب گذشته در برنامه خبری heute journal در شبکه ZDF پخش شد و مجری تلویزیون وعده‌های توخالی کشورهای غربی به اوکراین را یادآوری کرد.

 سریال طنز "خادم مردم" هم اکنون در شبکه arte قرار گرفته است.

 

مدت‌ها پیش، اتحادیه اروپا با اوکراین، گرجستان و مولداوی که هر سه از جمهوری‌های شوروی سابق هستند، توافق‌نامه‌هایی را منعقد کرد که بر اساس آن می‌خواهد این سه کشور را به استانداردهای اجتماعی و سیاسی اتحادیه اروپا نزدیک‌تر کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون از دادن هر وعده‌ای مبنی بر این که این تلاش در نهایت به عضویت این کشورها منتهی شود، اجتناب کرده‌اند. ناتو نیز از سال ۲۰۰۸  به اوکراین و گرجستان قول داده که آنها را زمانی به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی درآورد اما این نیز هنوز عملی نشده است.

از جمله کشورهایی که سال‌ها در انتظار عضویت اتحادیه اروپا ماندند می‌توان ترکیه را مثال زد. ترکیه درخواست عضویت خود را در سال ۱۹۸۷ داد و از سال ۲۰۰۶ یعنی ۱۶ سال پیش مذاکرات بر سر پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا شروع شد.

مذاکرات بر سر مونته نگرو از سال ۲۰۱۲ و صربستان از سال ۲۰۱۴ شروع شده است. مقدونیه شمالی و آلبانی نیز نامزدهای الحاق هستند، اما به دلیل اختلافات در اتحادیه اروپا بر سر آنها، هنوز مذاکرات بر سر پذیرفتن این دو کشور آغاز نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها