یک سال زندگی در فرودگاه به خاطر باطل شدن ویزا + تصویر

کارکنان این فرودگاه می‌گویند از وضعیت این مادر و دختر در فرودگاه مطلع‌اند اما تا زمانی که جرمی اتفاق نیفتاده و مرتکب خلافی نشده‌اند، نمی‌توانند آن‌ها را بیرون کنند.

طبق آخرین گزارش‌ها، این دو زن از یک سال پیش و درواقع از زمان به سر رسیدن تاریخ ویزا و اخراج از رژیم اسرائیل در این فرودگاه زندگی و از امکانات این مجموعه مثل وای فای، فروشگاه‌ها، سرویس حمام و دستشویی و رستوران‌ها استفاده می‌کنند. به گفته آداموس آسپریس، سخنگوی فرودگاه هرمس، مقامات این فرودگاه بارها برای کمک به این دو مسافر المانی پیشنهاد کمک داده‌اند اما آن‌ها تمایلی نتشان نداده‌اند و به نظر می‌رسد از شرایط خود راضی‌اند. 

سفارت آلمان نیز برای کمک پیش‌قدم شده است اما طبق قوانین اروپا تا زمانی که شهروندان اتحادیه اروپا مرتکب خلاف یا جرمی نشده باشند، قانونی برای اخراج آن‌ها از یک کشور وجود ندارد. 

 درواقع این مادر و دختر آلمانی دیگر از ساکنین فرودگاه لارانکا محسوب می‌شوند و داستانشان یادآور فیلم معروف آمریکایی «ترمینال» با بازی تام هَنکس است. در فیلم ترمینال، ویکتور ناواراسکی نیز پس‌ازآنکه نه اجازه ورود به آمریکا به وی داده می‌شود و نه اجازه بازگشت به کشورش، بالاجبار در فرودگاه بین‌المللی جِ اِف کِ نیویورک زندگی می‌کند. جالب است بدانید این فیلم خود بر اساس زندگی واقعی یک ایرانی ساخته شد. مهران کریمی ناصری در فاصله سال‌های 1988 تا 2006 یعنی حدود 18 سال در ترمینال شماره 1 فرودگاه بین‌المللی شارل دو گل پاریس اقامت داشت. 
 

یک سال زندگی در فرودگاه به خاطر باطل شدن ویزا + تصویر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها