ممنوعیت بی‌سابقه پرواز هواپیمای لاوروف

سفر وزیر امور خارجه روسیه به ژنو سوئیس برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به دلیل ممنوعیت پرواز هواپیمای وی در نزدیکی کشورهای عضو اتحادیه اروپا لغو شد.

ممنوعیت بی‌سابقه پرواز هواپیمای لاوروف

ممنوعیت بی‌سابقه پرواز هواپیمای لاوروف

 

 

 یک منبع دیپلماتیک در ژنو به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که سفر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به ژنو برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و کنفرانس خلع سلاح به دلیل ممنوعیت بی‌سابقه پرواز هواپیمای وی بر فراز حریم تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا لغو شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد که واشنگتن تحریم هایی را علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به دلیل وضعیت اوکراین اعمال کرده است.

لحظه به لحظه با آخرین گزارش‌ها و تصاویر جنگ روسیه - اوکراین 

وزارت امور خارجه روسیه متعهد شد که به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه واکنش مناسب نشان دهد.

در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین گفت که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا با شکست مواجه شده است

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها