آوارگان جنگ اوکراین از جنگ سوریه بیشتر می‌شود!

آوارگان جنگ اوکراین از جنگ سوریه بیشتر می‌شود!

 

آوارگان جنگ اوکراین از جنگ سوریه بیشتر می‌شود!

 

بر اساس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در صورت تداوم جنگ اوکراین تعداد آوارگان و پناهجویان به ۵ میلیون نفر می‌رسد.

 

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، حداقل 368000 نفر در حال حاضر خانه های خود را در اوکراین ترک کرده اند و در صورت گسترش جنگ، بیش از 4.5 میلیون نفر دیگر ممکن است به این آمار اضافه شود، مقامات اوکراینی با گزارش ده ها هزار نفر در داخل کشور در حال اطلاع رسانی هستند.  

 اکثر مردم در حال فرار به یکی از 12 گذرگاه مرزی مشترک اوکراین با همسایه خود لهستان هستند که تا صبح یکشنبه 156000 ورودی را ثبت کرده بود.  بر اساس ارقام جمع آوری شده توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، برخی دیگر از یکی از 9 نقطه مرزی با رومانی یا به مجارستان، اسلواکی یا مولداوی می گذرند.  کسانی که اقوام خود را در سایر نقاط اروپا دارند سعی می کنند به مقاصد دیگر در سراسر اتحادیه اروپا و فراتر از آن بروند.

 بیشتر کسانی که وارد می شوند زنان، کودکان و افراد مسن هستند. آنها وسایل خود را در کوله‌پشتی، کیسه‌های پلاستیکی و چمدان حمل می‌کنند، کودکان اسباب‌بازی‌های نوازشگر را در چنگ می‌گیرند و برخی حیوانات خانگی زیر بغل دارند. گزارش‌ها از گذرگاه‌های مرزی حکایت‌ از پذیرایی‌های گرم دارند، زیرا مردم اغلب خسته به آنجا می‌رسند، برخی خوشحال از اینکه در امنیت هستند و دوباره با اقوامشان می‌آیند، برخی دیگر از آنچه پشت سر گذاشته‌اند مضطرب هستند.

 در گزارش داخلی مقامات اتحادیه اروپا آمده است که در اکثر مرزها انتظارهای طولانی وجود دارد، از جمله تا 70 ساعت برای عبور از لهستان و حدود 7 ساعت برای ورود به اسلواکی، و بسیاری مجبورند یک شب را در اتومبیل خود در دمای زیر صفر بخوابند.

 گفته می‌شود که این بازداشت‌ها به تعداد زیادی که تلاش می‌کنند برای ترک این کشور انجام دهند و عمدتاً به دلیل تأخیر در مرز اوکراین مرتبط است، و مقامات آنجا دستور توقف خروج مردان بین 18 تا 60 سال را دارند.  گفته می شود که مقامات لهستانی ورود به این کشور را تا حد امکان ساده می کنند.  تمایل ملی برای پذیرش پناهندگان اوکراینی بسیار بالاست، عمدتاً به دلیل وجود 1.5 میلیون اوکراینی که قبلاً در لهستان ساکن هستند و روابط فرهنگی قوی بین مردم این خوش بینی وجود دارد.

 رسانه‌های لهستانی و آلمانی مواردی را گزارش کردند که مردان زنان و فرزندان خود را تا حد امکان به مرز نزدیک می‌کردند، گاهی اوقات کودکان را به مادران خود یا حتی به غریبه‌هایی می‌سپردند که پس از آن دستور ملاقات با اعضای خانواده در حال حاضر در لهستان، کار یا ملاقات با اقوامشان داده شد.  برخی از مردان قبل از اینکه آنها را در آغوش بگیرند و برای جنگیدن به اوکراین بازگردند، به دنبال افرادی بودند که بتوانند به آنها اعتماد کنند تا خانواده‌هایشان را به امنیت بیاورند.

 در مرز نیز مردان زیادی وجود دارند که خانه های خود را در لهستان و جاهای دیگر ترک کرده اند و منتظرند تا به خانه خود در اوکراین برگردند.

وزرای کشور اتحادیه اروپا قرار است در مورد چگونگی ارائه کمک های بشردوستانه در اوکراین بحث کنند.  دست کم 17 کشور عضو در حال حاضر تجهیزات پزشکی، چادر و پتو را پس از درخواست کیف از مکانیسم حفاظت مدنی اتحادیه اروپا در 15 فوریه ارائه کرده اند.  در یادداشت داخلی که به پایتخت‌های ملی ارسال شد، آمده است: «همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراخوانده شده‌اند تا به درخواست کمک مقامات اوکراینی با بهترین ظرفیت خود پاسخ دهند.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها