روسیه و اوکراین در منطقه مرزی بلاروس مذاکره می‌کنند

مذاکرات صلح اوکراین و روسیه با میانجی‌‌گری بلاروس انجام می‌شود.

روسیه و اوکراین در منطقه مرزی بلاروس مذاکره می‌کنند

روسیه و اوکراین در منطقه مرزی بلاروس مذاکره می‌کنند

 

رهبری اوکراین برای مذاکرات صلح با روسیه در منطقه مرزی بلاروس اعلام آمادگی کرد. این خبر بعد از آن اعلام شد که ولادیمیر پوتین از صدور دستور آماده‌باش ویژه به نیروهای بازدارنده هسته‌ای روسیه خبر داد.

 

 هیأت‌های نمایندگی دو طرف قرار است در مرز اوکراین و بلاروس با یکدیگر ملاقات کنند. دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین تأکید کرد که هیچ پیش‌شرطی برای این مذاکرات وجود ندارد. زمان این مذاکرات اعلام نشده است.

قرار شده محل ملاقات دو هیأت در حاشیه رودخانه پریپیات در نزدیکی چرنوبیل باشد. گفته می‌شود این ملاقات با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس صورت گرفته است که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تماس تلفنی داشته است.

به گفته دفتر ریاست جمهوری اوکراین، لوکاشنکو این مسئولیت را برعهده گرفته که تمام هواپیماها، هلی‌کوپترها و موشک‌های مستقر در بلاروس به هنگام ورود هیأت نمایندگی بر زمین بمانند.

 

مقامات کرملین پیش از این اعلام کرده بودند، اوکراین از ورود به مذاکرات صلح امتناع می‌ورزد. این در حالی است رهبری اوکراین از همان آغاز موافقت خود را با این مذاکرات اعلام کرد، اما پیشنهاد و تأکید مسکو در مورد محل ملاقات در مینسک، پایتخت بلاروس را رد کرده بود، با این استدلال که تهاجم روسیه از جمله از خاک این کشور صورت گرفته و بلاروس کشور بی‌طرفی نیست.

ولودمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفته بود با هر شهر دیگری موافق است. او گفت "ما ورشو، براتیسلاوا، بوداپست، استانبول، باکو را پیشنهاد دادیم"./ دویچه وله

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها