بایدن گفت دو راه بیشتر نداریم یا تحریم روسیه یا جنگ جهانی سوم

 رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که کشورش هیچ گونه جایگزینی برای اعمال تحریم علیه روسیه جز آغاز جنگ جهانی سوم نداشته است.

بایدن گفت دو راه بیشتر نداریم یا تحریم روسیه یا جنگ جهانی سوم

بایدن گفت دو راه بیشتر نداریم یا تحریم روسیه یا جنگ جهانی سوم

 

 

شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه شنبه در یک مصاحبه خاطر نشان ساخت که آغاز جنگ جهانی سوم تنها گزینه پیش روی کشورش به عنوان جایگزین اعمال تحریم علیه روسیه در واکنش به حمله نظامی این کشور به خاک اوکراین بوده است.

بایدن در این باره اظهار داشت: دو گزینه پیش رو داشتیم؛ شروع جنگ جهانی سوم، یک جنگ واقعی با روسیه یا گزینه دوم یعنی این که کشوری که بر خلاف قوانین بین المللی عمل می کند، تاوان کاری که انجام می دهد را بپردازد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: تحریم هایی که تاکنون اعمال شدند، به نظر من بزرگ ترین تحریم های تاریخ شده است؛ روسیه بهای سنگینی را در کوتاه مدت و بلندمدت به ویژه در بلندمدت خواهد پرداخت.

بایدن در بخش دیگری از این مصاحبه نیز تاکید کرد که صحبت های مطرح شده در مورد احتمال پیوستن فنلاند و سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، با نتیجه مورد انتظار روسیه از عملیات نظامی خود در اوکراین در تضاد بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا در این باره گفت: ناتو امروز متحدتر است؛ نگاه کنید به آن چه با فنلاند، سوئد و کشورهای دیگری اتفاق می افتد؛ این مسئله به تاثیر کاملا معکوسی در مقایسه با آن چه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه برای تحقق آن تلاش می کرد، منجر شده است؛ باید رویکرد خود با هم پیمانانمان را حفظ کنیم.

بایدن همچنین تصریح کرد: ما به اوکراین تسلیحات دفاعی و کمک اقتصادی ارائه می دهیم و بر این باورم که باید به این رویکرد پایبند باشیم.

منبع: شفقنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها