پوتین و لاوروف نمی‌توانند از روسیه خارج شوند

در پی اعلام کاخ سفید و اتحادیه اروپا جهت تحریم رهبران مسکو، در صورت انجام این کار پوتین و لاوروف از این پس نمی‌توانند از روسیه خارج شوند.

پوتین و لاوروف نمی‌توانند از روسیه خارج شوند

پوتین و لاوروف نمی‌توانند از روسیه خارج شوند

 

کاخ سفید ساعاتی پیش اعلام کرد که ایالات متحده تحریم هایی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعمال خواهد کرد.

 یک منبع آگاه گفت که احتمالاً مقامات روسیه دیگری نیز شامل این موضوع خواهند شد. اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز روز جمعه اعلام کردند که تحریم هایی را علیه پوتین و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعمال خواهند کرد.

 

 جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که اقدام ایالات متحده برای تحریم مستقیم پوتین و لاوروف، که اولین بار توسط سی ان ان گزارش شد، "در راستای همسویی" با متحدان اروپایی آن انجام شد.

 

 تصمیم برای هدف قرار دادن پوتین و در پاسخ به اقدامات روسیه از طریق مجازات‌های اقتصادی است. در حالی که میزان تأثیر مستقیم آن مشخص نیست - مقامات مدت‌هاست که گفته‌اند وضعیت مالی پوتین مبهم است و ردیابی آن دشوار است.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت که تحریم پوتین گزینه‌ای است که در دست بررسی است و روز پنجشنبه به کیتلان کالینز از سی‌ان‌ان گفت که این موضوع روی میز است.

 دولت بایدن روز پنجشنبه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعلام کرد، مجازات‌هایی را در سراسر صنایع از جمله مسدود کردن دارایی‌ها برای بزرگترین بانک‌ها، محدودیت بدهی و سهام در شرکت‌های حیاتی معدن، حمل‌ونقل و لجستیک و تلاشی در مقیاس بزرگ برای قطع دسترسی به فناوری‌های حیاتی اعلام کرد.  

 

 اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد پوتین و لاوروف را به فهرست تحریم های خود اضافه می کند. و بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز جمعه گفت که علاوه بر تحریم‌هایی که دولت بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد، تحریم‌های جدیدی علیه پوتین و لاوروف به‌زودی اعمال خواهد کرد.

 در گزارشی از تماس جانسون با رهبران ناتو که در وب‌سایت دولت بریتانیا منتشر شد، آمده است که جانسون همچنین از کشورهای ناتو خواسته است که «برای تحمیل حداکثر فشار به پوتین و رژیم او، اقدام فوری علیه سوئیفت انجام دهند».

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها