سرخوشی‌های طالبان در پایگاه بگرام

وقتی قرار است طالبان قدرت بگیرد منطق می‌گوید در یک جلسه بگویید به منافع ایران آسیب نزنید

در حالیکه طالبان از ابتدای قدرت یافتن دوباره‌اش باعث درگیری های فراوانی شده، همواره افراد این گروه با رفتارهایشان باعث شدند دیدها نسبت به آنها همان دید 20 سال پیش باشد.

حجم ویدیو: 2.43M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

توافق سه جانبه اشرف غنی، آمریکا و طالبان برای واگذاری قدرت

خبرنگار الجزیره از توافق سه جانبه اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، گروه طالبان و آمریکا برای واگذاری قدرت به این گروه خبر داد.

خبرنگار الجزیره که سران و افراد مسلح طالبان را در کاخ ریاست جمهوری در کابل همراهی می‌کرد، اعلام کرد: بر اساس آنچه که یک مقام دولتی در افغانستان و منابعی در طالبان گفته‌اند، تصرف استان‌ها به دست طالبان، تصرف ارگ ریاست جمهوری، استیلاء بر تجهیزات نظامی و... همه و همه بر اساس توافقی بود که از شش ماه پیش میان دولت آمریکا، دولت افغانستان و طالبان انجام شده است. رئیس جمهور افغانستان هم بر تمامی اتفاقات در استان‌ها اشراف داشت و از آنها آگاه بود. 

یک کارشناس مسائل بین المللی نیز گفت: وقتی در سطح بین المللی و داخلی توافق شده که طالبان قدرت بگیرد، شما می خواهید چه کار کنید؟!

رحمان قهرمان‌پور گفت: وقتی شما خبر دارید که قرار است دو ماه بعد طالبان در افغانستان قدرت بگیرد منطق سیاست می‌گوید آنها را دعوت کنید اینجا یک جلسه صحبت کنید و بگویید به منافع ایران آسیب نزنید.

بنابر این از نظر تأمین امنیت ملی ایران کار وزارت خارجه درست بوده است.

اسرائیل به دنبال تقویت محور سلفی در مقابل محور اخوانی و شیعی است/ جماران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها