ترامپ تایید کرد به سناتور آمریکایی اجازه مذاکره با ایران را داده است

مستقل آنلاین/«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تایید کرد که به «رند پل» سناتور جمهوری خواه از ایالت کنتاکی اجازه داده است به منظور کاهش تنش ها با ایران مذاکره کند.

ترامپ تایید کرد به سناتور آمریکایی اجازه مذاکره با ایران را داده است

هیل در گزارش روز جمعه خود آورده است: این اظهارات ترامپ بعد از آن مطرح شد که وی گزارش ها درباره اجازه به سناتور آمریکایی برای انجام چنین ماموریتی در قبال تهران را تکذیب کرد.

ترامپ روز جمعه خطاب به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: رند دوست من است و از من خواست که آیا می تواند در این مساله دخالت کند یا نه. پاسخ من مثبت است و اگر سناتورهای دیگری از من بخواهند که در این مساله ورود کنند، احتمالاً پاسخ من مثبت خواهد بود البته بسته به اینکه آنها چه کسانی هستند. افراد بسیاری را در این امر وارد کرده ام و مساله ایران نتیجه خوبی خواهد داشت.

هیل نوشت: ترامپ روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که چیزی درباره درخواست رند پل در خصوص کمک به کاهش تنش ها با ایران نمی داند.

وی گفت: به حرف های او گوش می دهم اما او را برای انجام چنین ماموریتی منصوب نکرده ام. من برای سناتور پل احترام قائل هستم و اگر پیشنهادهایی داشته باشد به آنها گوش می دهم.

تارنمای آمریکایی پولیتیکو روز چهارشنبه گزارش داد که رند پل پیشنهاد ملاقات با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران را به منظور کلید زدن مذاکرات به نمایندگی از کاخ سفید داده است و ترامپ این پیشنهاد را پذیرفته است.

هیل افزود: پل با برخی از مشاوران تندروی رئیس جمهور آمریکا از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اختلاف نظر داشته است و او از منتقدان علنی دخالت نظامی آمریکا در کشورهای خارجی است. اوایل سال جاری میلادی این سناتور آمریکا تاکید کرد که دولت ترامپ باید قبل از آغاز احتمالی جنگ با ایران از کنگره مجوز بگیرد.

هیل در ادامه به افزایش تنش ها در روابط تهران و واشنگتن اشاره کرد و نوشت: ترامپ در حالی از توافق هسته ای خارج شده که ناظران بین المللی تایید کرده اند که ایران تا همین چند وقت پیش به تعهداتش در قبال این توافق پایبند بود.

ترامپ تاکید کرد که دولت آمریکا همچنان از مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای ای این کشور و حمایت (ادعایی) در خصوص حمایت از نیروهای مسلح درمنطقه استقبال می کند.

یادآور می شود که وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه و در آخرین روز سفر خود به نیویورک در گفت وگو با شبکه خبری پی بی اس آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا با سناتور رند پال دیدار کرده است، گفت: من زمانی که اینجا هستم با اعضای کنگره -نه به عنوان فرستاده دولت- بلکه به عنوان نماینده مردم دیدار می کنم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: من نمی توانم بگویم که با چه کسی دیدار کردم و درباره چه موضوعی صحبت شد اما من با اعضای کنگره دیدار می کنم.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها