اتحادیه عرب مصادره زمینهای حرم ابراهیمی را جنایت اسراییل دانست

اتحادیه عرب تصمیم رژیم صهیونیستی در مصادره اراضی متعلق به اوقاف اسلامی در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری را محکوم کرد.

اتحادیه عرب مصادره زمینهای حرم ابراهیمی را جنایت اسراییل دانست

اتحادیه عرب تصمیم رژیم صهیونیستی برای تصرف اراضی وابسته به مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل را با هدف یهودی سازی بخش قدیمی این شهر و مغایر با قوانین بین المللی خواند و از جامعه جهانی خواست فورا جلوی این اقدامات اشغالگران را بگیرند.

 

 

اتحادیه عرب این تصمیم صهیونیستی را خطرناک توصیف کرد و گفت:« این امر در راستای سیاست شهرک سازی و الحاق اراضی اشغالی فلسطین و گستاخی در اقدامات و استعمارگری‌هایی است که با هدف یهودی سازی بخش قدیمی شهر الخلیل انجام می‌شود».

اتحادیه عرب تاکید کرد که این تصمیم نظیر دیگر تصمیم‌ها و اقدامات باطل رژیم صهیونیستی است که قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی را خیلی آشکار نقض می‌کند، زیرا بر اساس قوانین بین المللی شهرک‌سازی جنایتی است که باید در برابر دیوان بین المللی برای آن پاسخگو بود.

اتحادیه عرب از جامعه بین المللی و شورای امنیت خواست به مسئولیت خود در ممانعت از عملی شدن چنین تصمیم‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی عمل کنند و تدابیر لازم را برای توقف فوری آن به کار گیرند، چرا که پیامدهای آن خطری برای فرصت تحقق صلح و اصل راه حل دو دولتی است.

حرم ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل واقع است که تحت کنترل رژیم اشغالگر صهیونیستی است و حدود ۴۰۰ شهرک نشین صهیونیست با پشتیبانی یک هزار و ۵۰۰ نظامی صهیونیست در آنجا زندگی می‌کنند.

«آویخای مندلبلیت» مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با تصرف اراضی متعلق به مسجد ابراهیمی در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری و بکارگیری آنها برای پروژه‌های یهودی‌سازی و شهرک‌سازی به بهانه توسعه موافقت کرد.

اراضی مذکور تحت اداره اوقاف فلسطین بوده است و دست‌اندازی بر آن به بهانه نوسازی محل و قابل استفاده بودن برای معلولان صهیونیست و گردشگران خارجی تصویب شده است.

اداره اوقاف فلسطین بهانه‌های رژیم صهیونیستی را رد و اعلام کرده است: تصویب این طرح تجاوز آشکار به مالکیت ویژه مسلمانان بر مسجد ابراهیمی و موقوفات متعلق به آن است و در ادامه از یونسکو درخواست کرد، جلوی این تجاوزهای رژیم صهیونیستی را که با سوءاستفاده از شیوع کرونا صورت می‌گیرد، بگیرد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، طرح‌های شهرک‌سازی اخیری که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرد به همراه تأیید تصمیم تسلط بر اراضی تابع الخلیل توسط وی، از توطئه جدیدی برای تسلط کامل بر حرم ابراهیمی خبر می‌دهد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق تقریبا ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری این روزهای سر و صدای زیادی به راه انداخته و مخالفت شدید فلسطینی‌ها را در پی داشته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها