روسیه بدنبال خرابکاری و جنگ در اروپا است

ناتو اعلام کرد روسیه بدنبال خرابکاری و آغاز جنگ در خاک اروپا است.

روسیه بدنبال خرابکاری و جنگ در اروپا است

به گزارش مستقل آنلاین، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت:

 کشورهای ناتو می گویند که به شدت نگران مجموعه ای از فعالیت های ترکیبی در خاک این اتحاد نظامی هستند که آنها را به روسیه نسبت می دهند و به گفته آنها تهدیدی برای امنیت آنها است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز پنجشنبه در پیامی که در شبکه اجتماعی X منتشر شد، گفت که اقداماتی از جمله اطلاعات نادرست، خرابکاری، اعمال خشونت‌آمیز و مداخله سایبری و الکترونیکی «ما را از حمایت از اوکراین منصرف نخواهد کرد».

هیچ پاسخ فوری به درخواست اظهارنظر از سوی وزارت خارجه روسیه در مورد اظهارات استولتنبرگ وجود نداشت.

در اوایل سال جاری، یک اندیشکده مستقر در بریتانیا گفت که روسیه در حال بازسازی ظرفیت خود برای بی ثبات کردن کشورهای اروپایی است و این یک تهدید استراتژیک برای ناتو است زیرا اعضای آن بر جنگ در اوکراین تمرکز می کنند.

متحدان ناتو عمیقاً نگران فعالیت‌های بدخیم اخیر در قلمرو این بلوک سیاسی هستند، از جمله مواردی که منجر به تحقیق و اتهام چند نفر در ارتباط با فعالیت‌های دولت متخاصم بر چک، استونی، آلمان، لتونی، لیتوانی، لهستان و بریتانیا می‌شود.

متحدان ناتو رفتار روسیه را محکوم کردند و از این کشور خواستند "به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد."

در این بیانیه آمده است: «این حوادث بخشی از کارزار تشدید کننده فعالیت‌هایی است که روسیه به انجام آن در سراسر منطقه یورو آتلانتیک، از جمله در قلمرو اتحاد و از طریق نیابتی‌ها ادامه می‌دهد».

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها